marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Nu börjar semestern!

Permalink0
Åh, vilken härlig tid det är nu. Solsken, ledighet, goda vänner och orörd tid att njuta utav. Slutade vid lunch idag, låg bra till och checkade ut, åkte till Ica Maxi och handlade, hem och slappade i en solstol. Njöt av solens strålar, doften av nytvättade lakan som torkade i vinden och brisen som svepte förbi. På kvällen kom fam Eklund förbi på grillad kattfisk med chili, koriander och nypotatis med citronvinegrette. Efterrätten bestod av jordgubbar med glass, bästa som finns.
Kvällens outfit bestod utav min nya Hunky Dory Blus, vita lewis jeansshorts från förra sommaren , favorithatten från Kroatien och nya zebra ballerina.
Åh, så gott!
Betty den lilla godingen hittad massor utav saker att roa sig med på Ellens rum ;-)
En utav 2 goda vita som testades, de andra missade jag att föreviga men det var en vit Bourgogne som var himmelsk. Nu är klockan snart halvtvå och vi har röjt undan och varit ute med Bob för natten, tillsammans med månen som bytt plats med solen. Jag förbereder mig för ännu en natt i de sömnlösas värld, månen håller mig vaken. Idag gör det ingenting för jag ska inte upp tidigt imorgon, jag har ingen tid att passa på tre veckor. Jag njuter av de tre orörda veckorna som jag har framför mig. En kväll som denna är värd hur mycket som helst. Att ha förmånen att ha goda vänner och familj runt sig är en förmån som man inte ska underskatta. Imorgon är en annan dag. Tacksam och nöjd lägger jag huvudet mot kudden och sluter ögonen, blundar och återupplever dagens goa känsla om och om igen.
Till top