marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Hallon, paella, pw & annat gott.

Permalink1
Vaknade imorse och kände att det var en onödigt bra dag ;-) 
 
Efter dagens frukost (och en goood natts sömn) gav jag mig ut på en sex km lång runda. Bra fart, bra musik och jag kände mig lätt. Jag antar att  det var den eminenta gårdagen som satt kvar men den återkommer vi till lite senare. En runda med ett ständigt leende på läpparna och lite fuldans. Hi hi :-)
 
Rundan gick i ett rasande tempo utan minsta tendens till ångest, väldigt glad för det! Jag är så mycket bättre nu men det lurar alltid där litegrann och kommer alltid att göra så. Jag var på terapi i måndags hos C och det var ett bra samtal. Bra att träffas efter semestern och summera olika saker. Vi konstaterade att jag kommer att vara "sensitive" i många år framåt efter det jag varit igenom och fortfarande jobbar med.   
 
Jag kommer nog alltid att vara en orolig person men det gäller att ta kontrollen och lära sig att hantera det så bra som det går, att bestämma sig. Jag har så många bra dagar nu och de dåliga är så mycket färre. Det golvar mig inte längre och det låser inte in mig men jag ljuger om jag säger att jag är fri från det. Det finns ständigt där och även om vår Roadtrip 2017 var helt underbar så fanns ångesten med mig på resan. Jag genomförde resan och utmanade mig med mycket men min gräns gick denna gång vid tunnelbana, det åkte jag inte. Nya miljöer, instängda miljöer, stora folksamlingar, mycket sorl & trånga utrymmen är till viss del fortfarande probematiskt. Hemma är fortfarande bäst.
 
Min kommande stora utmaning blir att flyga i Februari. Med tanke på de framsteg jag gjort sedan slutet på Mars är så är det min ambition att det kommer att gå bra. Status på min hälsa.
Jag har läst så otroligt lite sedan jag gick på semester att den här boken fortfarande hänger med ;-) Jag har gjort så mycket annat på dagarna att tid inte funnits och när kvällen kommit har jag varit för trött helt enkelt MEN...
 
Malin Wollin!! Herrgud vad hon är braaaaaaa!! Idag har jag legat och läst i trädgården och jag hoppas att jag får mer tid under kvällen.
Hallon, hallon, hallon....  
Hela planen med att självplocka hallon var att frysa in till vinterns smoothie men eftersom frysen kapsejsat så går det inte att frysa in något för tillfället. Vi får mycket c-vitaminer i oss för tillfället här hemma om vi säger så ;-)
 
Att ha mops på sommaren är som att ha småbarn, det gäller att hålla dem i skuggan ;-) Plattnosar är mycket mer känsliga för värmen än andra raser. Bob älskar solen....
 
I tisdags grillade vi hamburgare som serverades med diverse tillbehör & sötpotatispommes. Såååå gott. Vi har i princip övergivit vanliga pommes här hemma, eller egentligen har vi väl aldrig ätit det hemma, mer på krogen. 
Egengjorda (absolut inte ngt från en fryspåse) nyfriterade pommes är ibland så löjligt gott. Jag gillar det x mycket varma & soliga dagar. En semesterlunch med rykande varma pommes & en kall öl. Mums!
 
Efter den middagen startade jag en ny serie; The night manager, jag har länge tänkt se den och nu när det är varannandags väder så passar det perfekt! Jag blev x glad när jag såg att Olivia Colman oxå var med, hon är en av mina favoriter från den engelska kriminalaren Broadchurch.
 
Och nu kommer vi till den fantastiska gårdagen!! Taa daaa!!
 
Vi hade bestämt att det skulle vara Spansk Afton på vår Lillördag tilsammans med Familjen Aldeborn i Magnarp. Vi packade ihop lite tillbehör  och körde dit ut.  Annelie hade köpt fisk & skaldjur i hamnen samt blandat Sangria.
Vad blir det för mat?
 
Johan han brassade Paella på grillen "the old fashion way" i gamlfarmor Aldeborns gamla lergryta. Så jäkla nice att laga mat utomhus medan hundar & ungar stökar omkring, havet finns på avstånd och solen står högt på himlen.
 
Men kolla in.
 
Det inte bara såg gott ut det var galet gott & jag åt alldeles för mycket. Allting gott & alldeles för mycket ...(Citat; När man festar,festar man) Sök & lyssna på Spotify men du måste älska Edvard Blom. Ha ha....
 
Hade jag kunnat länka in låten så hade ni kunnat lyssna direkt på den här nu ( så om proffsbloggarna gör) men nu kan jag inte det så ni får fixa det själva, det är värt det ;-) 
 
Det blev en riktig utomlandskänsla igår. Jag låter bilderna tala för sig själv och jag tror att jag talar sanning när jag säger att vi nog alla åt för mycket bara för att det var "så in i bängen gott" Det ska tillägas att det var bara Ellen utav barnen som åt utav detta,  Sara  & Therese åt grillad lax. Av den stora grytan blev det bara en ynka lunchlåda över.
 
En kväll att minnas helt enkelt & den gjorde att jag vaknade på ett särskilt gott humör idag <3
 
 
Efter middagen behövde vi alla röra på oss så det blev en promenad ner till hamnen där barn & män tog sig ett kvällsdopp. Knappa 19 grader är inget för en badkruka som mig och i synnerhet inte när solen gått ner.
 
När vi kom tillbaka blev det dessert & vad tror ni att det blev? Jodå, våra medhavda hallon ihop med glass. Inte så illa det heller minsann.
Och ja, just det! Igår var Ellen kreativ i köket & gjorde egna hallonremmar. Enbart hallon & banan som man stryker ut tunt på en plåt och låter gå på låg temp i måååånga timmar.  De skulle gå så länge att de inte hann bli klara innan vi skulle åka och då är det ju en himla tur att farmor bor nära (ett tag till i alla fall) Farmor var snäll och gick in och stängde av ugnen efter fotbollen.
 
Idag har jag fått smaka dem och de är ljuvliga, visst är hon duktig?
 
Njut kvällen vänner. Den sol som inte skulle vara idag men som trots det har förgyllt vår dag har nu dragit sig tillbaka, detta öppnar upp för ett Välabesök, styrketräning, bok & ett avsnitt utav min serie ikväll. Njutbart.
#1 - - Anonym:

Vad roligt att du tycker om den!
/Malin

Svar: Underbar e den!!
Marie Rimmenstedt

Till top