marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Gofrulle, spontanbesök, stranden och egentid.

Allmänt Permalink0
Sen torsdagkväll men jag har gjort andra prioriteringar idag  än att blogga på morgonen och för oss "kontrollfreak" så är det bra att bryta rutinerna och göra tvärtemot vad vi brukar. 
Idag blev det en lyxfrukost ute i solen och extra lyx var att vi fick ett spontant besök utav min kompis Åsa som varit inne på sjukhuset i Helsingborg och som när hon på hemvägen mot Höganäs passerade oss och drog iväg ett sms om vi hade möjlighet att fika. Jatack! Frukosten bestod utav äggröra, tonfiskröra på kex, smoothie, ost och bröd från Bödkultur som var smaksatt med hallon och som Åsa hade med sig samt  kaffe, mumsigt värre OCH så härligt med ett spontanbesök direkt på morgonen, sånt ÄLSKAR jag. Det blev en bra start på dagen och en liten "catch-up"
Efter frukost drog jag till stranden, ensam, med min kylbag preppad med ett överlevnadskit, en filt och en tidning. Fyra timmar drygt "majsitid" UNDERBART!! Det var knappt någon jag kände där så avkopplingen var total och väldigt väldigt välbehövlig. 
After Beach hemma på terrassen, har jag sagt att jag älskar bubbel (och mina fransar) och vilken tur att det fanns precis till ett glas kvar i flaskan åt mig från tisdagens festligheter. 
 
Imorgon drar Eskilscupen igång med allt vad det innebär och våra F05 bor som "värsta elitspelarna" på läger i en lokal utanför stan och blir hämtade och lämnade med klubbens bussar till och från matcherna. De får gemensam (himmalagad) frukost och middag på boendet och tränarna lagar även gemensam lunch som äts tillsammans på den arena de vid det aktuella tillfället befinner sig på. Ni kan säga vad ni vill om era föreningar och era lag, men VI har den bästa ledartrojkan alla kategorier. Innan det var dax att ge sig av hann någa av ungdomarna med att umgås på ungdomars vis hemma hos oss. Jag håller på att skratta (och bland gråta) ihjäl mig varje gång jag ser dem, deras stil och deras sätt.....
Sallad från Holy Green & rosé, en filt och min kamera.
När Johan körde bussen mot inkvartering cyklade jag ner till stan och stranden för att titta på solnedgången och äta kvällsmat i mitt eget sällskap. Jag vet att det finns de som finner de lustigt/olustigt och tom obehagligt och udda men JAG, JAG njuter av att vara ensam ibland. Att vara ensam är ok om man valt det själv tycker jag, Du får tycka precis vad du vill ;-)
Jag njöt av ALLT, utsikt, männsikor, mat, vin och solnedgång.
 
 
Idag är det invigning utav Pridefestivalen i Stockholm och flaggorna vajade i vinden för kärlek på lika villkor även i Heslingborg.
 
 
 
En skön cykeltur längs med havet och sen var jag hemma igen. Att bo så som vi gör är en ynnest och jag blir på riktigt aldrig mätt på havet. Cykel, hav, egentid och motion i en fantastisk kombination. Jag har medvetet pausat från gymmet idag så att cykla blev dagens "hålligång" men imorgon tänker jag mig ett styrkepass igen.
 
Ni som är vakna, Sov gott när det är dax och ni andra, Godmorgon, hoppas ni får en fin fredag.
 
Till top