marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Söndag igen, jobb, nytt gym, bemärkelsedagar, mat, vänner och "litta" annat.

Allmänt Permalink2
Hej där!
En heeeel vecka sen sist, Jag lovade er en summering förra söndagen om sommaren och semestern som varit MEN DET BLIR DET INTE. Det blir ett inlägg med allt möjligt i en enda röra om den senaste veckan, såsom den varit, rörig. Rörigt i mitt huvud. Just idag är jag fortsatt förkyld och trött, tung och förbannat trött på att vara förkyld och hostig. Jag har av olika anledningar inte bloggat på en vecka och vet helt ärligt inte om jag ska fortsätta. En medveten paus från både blogg och Instagram som jag egentligen tänkte skulle bli längre, jag funderar och antar det tempo jag känner eller inte känner för så länge. Det är det här igen med inspiration och bla bla bla...
Vad tycker du?
Förra söndagen spenderades bla på soffan med mitt lilla mopshjärta. Sista dagen innan det var dax att börja jobba igen tog jag det lite lugnt. Tränade javisst men inte så hemskt mycket mer action under den dagen. Jag var mentalt dränerad, något hände på lördagen som tog min energi och då var soffan en perfekt återhämtningsplats.
 
Johan bjöd på middag semesterns sista dag på Nabo och jag skrapade ihop lite energi och hoppade i en enkel klänning och ett par klackar (som jag raskt hoppade ur igen) som gjorde att det kändes lite bättre. Ibland måste man liksom tvinga sig lite och för en stund kan det kännas lite bättre vilket det såklart oxå gjorde. Trötta ögon, eller hur?
 
 
Semestern inleddes med bubbel och avslutades (självklart) på samma sätt. Champagne åt mig och ett alkohokfritt alternativ till Johan som bestämt sig för att ta ett par vita måpnader, dvs till årets slut till en början med och sen får han se. Jag tänker INTE haka på men kanske gör något på mitt vis. Nabo har ett koncept som  är precis i min stil, små och innovativa rätter och väldigt gott.
 
Vacker och vilsam miljö gör besöket angenämnt.
Söndag blev snabbt måndag och rätt som det var så var man tillbaka på kontoret som om fyra veckor inte hade hänt. Missförstå mig inte, sommaren har varit underbar och lååååång men ändå, förstår du? Det kanske kommer ett inlägg om det men inte idag och inte på de närmsta dagarna. 
Skitigt hår, diadem och nya jeans. Mitt kontor, vardag, rutiner och allt det där.
Mycket planering för den kommande jubileumsfesten har det blivit under veckan och nu börjar en del att falla på plats men det är oxå mycket kvar att ordna med och det gäller hela tiden att ligga steget före.
Gullig kollega hade gjort en personlig penna åt mig i vår lasermaskin. Varmt och gott i hjärtat. Enkelt men betydelsefullt. Visst är det de små sakena som gör den stora skillnaden? 
 
Tisdagen bjöd på nya fransar och en efterföljande promenad hemåt längs vattnet. Vattnet ger mig alltid ro och det är gratis träning att få promenera de kilometerna hemåt samtidigt som hjärnan får återhämtning.
Jag tänker att jag ska sluta med fransar för det är åt helvete för dyrt att hålla på med MEN det är verkligen beroendeframkallande så just nu har jag en inre dialog med mig själv om vad jag mår bra utav och vad det får vara värt. Fransar, naglar, massage, kiropraktor, träning, ansiktsbehandlingar, ja....
 
Lillördag har återinförts på onsdagar (hela sommaren har ju varit en enda lång iofs) igen och den första blev charkisar, en ofta återkommande favorit. Morgonen efteråt bjöd på en magisk soluppgång som det inte fanns en chans att göra rättvis på bild. Att öppna altandörren från vårt sovrum ut mot åkern en sån morgon ger en FANTASTISK start på dagen. 
Fredag och min fina vän Petras födelsedag. Jag bjöd henne på frukost innan jobb på Brödkultur och det blev en lika magisk morgon som torsdagen. Grattis Petra, du är en fin och värdefull vän för mig.
Har du inte ätit frukost på Brödkultur så rekommenderar jag det starkt. Att sitta och sippa på nybryggt kaffe och titta ut över åkern och ner mot havet samtidigt som degmaskinens krokar skramlar mot metallen i bunken och det doftar ljuvligt av nybakat bröd är en lisa för själen även det.
 
Liten frukost tisdag till fredag från sju och en större variant lördag & söndag från åtta. Tips från coachen.
Fredagen var oxå vår bröllopsdag men just i år firade jag den själv på den aktuella dagen då Johan & Ellen var på konsert på Malmöfestivalen. Lite bubbel och en Beef Tagliata på oxfilé gjorde att jag klarade mig rätt bra själv faktiskt. Vi har firat och unnat oss under hela semestern så på riktigt gjorde det mig alls inget.
Regn, mörker, sen middag, tända ljus, en ny tidning, tystnad och mopsen som sällskap. Finfint.
 
Sista passet på Nordic Wellness igår? Ja, så kan det mycket väl vara för idag har jag sagt upp mitt medlemsskap hos dem för att testa nytt vilket jag återkommer till lite längre fram i texten. Igår blev det i alla fall ett tidigt morgonpass med fokus på armar och axlar som följdes av ett frisörbesök och ytterligare en promenad längs vattnet från stan och hemåt. Både styrka och cardio alltså, precis som jag gillar det. Bäst. 
 
 
Rakt Av där jag fixar håret blir man bortskämd med kaffe, skvaller och ryggmassage i stolen medan håret tvättas. En fin färgning på det så var man redo att ta sig an lördagkvällen som vi skulle spendera hos vänner i Lerberget. En spontanare.
 
Vita jeans, sotiga ögon, klutch, reptil, leo och lite fina smycken ihop med en långkofta blev en bra outfit.
 
 
 
En spontan och härlig och väldigt god middag OCH en kväll som blev senare än jag tänkt då min dag idag skulle vigas åt träning och till att testa ett nytt gym. Vi var hemma vid ett och med mindre än fem timmars sömn och en hals som sved så blev det inte helt som jag först planerat men det blev bra ändå.
Kesoplättar, kaffe och vitaminer innnan PW, eller, nja, kanske inte PW men väl en promenad och sen mot Puls & Träning och deras öppet hus. Jag provade på pass och kände på miljön även om jag nog egentligen redan bestämt mig. Det skulle behöva vara rätt dåligt för att jag inte skulle hoppa på och det var det inte, tvärtom!! Efter pass och tecknande utav nytt gymkort åkte jag till Nordic Wellness och sa upp mitt medlemsskap där. Uppsägningstiden är två månader så jag kan om jag vill köra dubbelt ett tag men som det är nu ser jag ingen anledning till det. Imorgon tänker jag köra igång direkt med två pass, skivstång & core, det är bara den här sabla förkylningen som oroar mig lite. Jag har precis vaknat efter att ha sovit en stund på soffan vilket jag ALDRIG gör så något är "galet" i min kropp samt efterdyningarna från förra helgen men de behöver vi inte prata om för det är mindre trevlig läsning.
Det här kommer att bli den nytändning i min träning jag längtar efter. Idag när det var öppet hus fick man oxå en mätnig utav sina värden såsom kroppsfett, fysisk ålder mm och det var en riktlinje på att jag gör något rätt. OBS! En riktlinje, inte ett kvoítto eller ett bevis, det är stor skillnad. Fysiskt var jag som en 29 åring, inte illa för en tant på väg mot de 45.
Härligt när gymmets ägare har stått och mixat smoothie som hon bjuder på när man kommer ut efter ett Corepass. Underbar sevice och överrakande positivt och inte minst, precis vad JAG behövde.
Kvällens middag blev en lasagne på bönpasta och kycklingfärs. Jag äter sällan pasta men efter en träningsdag får man lov att unna sig lite kolhydrater och i den glutenfria formen funkar det bäst för mig. När jag ändå var igång så slank det ner lite glass, det är ju ändå söndag....
Nu har jag tvättat tre maskiner tvätt, handlat på Mathem, planerat den kommande veckans meny och ska nu slötitta på tv eftersom vädret tillåter det samtidigt som jag kurerar hals och luftrör OCH funderar på mitt bloggandes vara eller icke vara. Jag behöver lite motivation till att fortsätta och den ska jag försöka hitta samtidigt så kanske DU kan hjälpa mig med det.
Ha en fortsatt fin söndag så kanske vi ses igen. Om Gud vill och tyget håller vill säga.
 
#1 - - Anonym:

Kära vän, fortsätt med ditt bloggande om du finner inspirationen. Jag uppskattar den❤️ /Petra

#2 - - Anonym:

Gott att skippa klackarna ibland...och dina nya skor är ju supersnygga! 👌🏻👟 / 😘Marie

Svar: Tack, ja de gillar jag 🤩
Marie Rimmenstedt

Till top