marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Strandhäng, trubbigt sällskap och Eskilscupen.

Allmänt Permalink0
Godmorgon Lördag, Jag är på väg till gymmet men vill först säga Hej till er. Det blev inget inget inlägg igår men det kanske bara är jag som bryr mig om det.....
Idag vaknade vi till lite moln och det passar oss perfekt. Bättre luft att träna i , mopsen mår bättre och tjejerna och killarna som spelar Eskilscupen får det mycket lättare, värmen är underbar men slälvklart påvekar den på flera sätt som inte enbart är positivt. Frukost innan gym blev idag grekisk yoghurt med musli, hallon och jordnötssmör, efteråt blir det kokta ägg. Bra start! 
 
Igår kväll efter att jag varit ett par timmar på stranden hängde jag på altanen med min trubbnosiga vän. Framåt kvällen kröp han upp vid mina fötter och njöt av kvällsbrisen. Det är Bob & jag nu i ett par dagar då de andra spelar fotboll hela dagarna. Ett behagligt sällskap som man kan resonera och fundera med, gosa och berätta hemlisar för. Han avslöjar inget och är ALLTID på min sida. Är man ledsen torkar hans päls tårarna och är det riktigt illa får han sova i min säng. En bästis som man kan lita på, han sviker aldrig mig och även om det är mycket jobb emellant att ha hund så uppskattar jag honom BIG TIME!!
När solen nästan gått ner försökte jag mig på att äta lite men det smakade inte så det blev inte särskilt mycket. Värmen tar bort en del av aptiten, känner ni  det oxå?
Myntavatten från egen odling släcker i alla fall törsten.
Våra tjejer i F05 bor ju som bekant på läger ute i Mjöhult men Johan kommer hem sent på kvällarna för att sova och imorse när jag vaknade var han redan borta. Att spela cup i tre dagar med samma tröja, skulle inte tro det tack! Jag bad Johan att ta hem tröjorna och inatt hängde de nytvättade i tvättstugan och imorse var de borta, jag gissar att de snart springer omkring på någon fotbollsplan här i krokarna. Ikväll gör jag om samma procedur och det gör jag mer än gärna.
Mitt mål idag; gym, PW, fotboll, kanske lite shopping och förhoppningsvis något trevligt sällskap ikväll. Någon som vill hitta på något? Jag är öppen för förslag.
 
Ha en fin lördag & Heja HIK!!
 
Till top