marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Två gånger sallader & ett fynd.

Allmänt Permalink0
Igår slängde jag ihop den här salladen till lunch (en senare söndagslunch) efter att jag varit och tränat lite trappintervaller. Det blev lite vad kylen och skafferiet  hade att erbjuda. Blandad sallad, avocado, melon, bresaola, piklad rödlök, fetaost, mozarella & cashwnötter samarbetade i en bra och god mix, hyfsat nyttig oxå tror jag.....
Idag var jag på gymmet för att träna ben & mage. Efteråt ett par ärende och då fick det bli en proteinmilkshake som återhämtning, ovanligt god faktiskt. Ett utav ärendena var att hämta ut ett paket från Apotea, Jag ääääälskar Apotea och denna gången var det dax för påfyllning utav bla magnesium som tog slut under semestern samt ngt som heter L-ysin och som vi fått på rekommendation mot munsår/herpes, något som dessvärre både Johan och Ellen lider utav.
Jag hade nästan glömt hur vårt hus såg ut i dagsjus eftersom vi haft fördraget typ hela sommaren för att stänga ute värmen och för att Bob inte ska "gå bananas" och vakta ALLT och ALLA som rör sig utanför fönstret. Grannarna måste ha undrat, tur vi fick en disig dag idag ;-)
Efter gym, fix, och tvätt av samtliga sängkläder åkte Ellen och jag till stan för att se på lite folk och för att äta lunch, som vanligt så hamnade vi på ett utav våra favvoställen; K-gränd. Köttbullar (to die for) till Ellen och en hälsosallad åt mig. Min egen sallad var godare om jag får säga det själv men trevligt att få bli serverad och att få dottern en stund på tu man hand. Dessutom bästa servicen i stan under lunchrusning. Just det, varsitt par byxor fick vi med oss hem i lasten.
 
Alltså, jag slutade för ett par år sedan att köpa "märkesjeans" till ordinarie pris då det i mina ögon inte är lönt. Idag fyndade jag dessa snyggingarna på REA, nedatta med 70% och då blev det en helt ok prislapp. Säsongens? Kunde int bry mig mindre, trasiga jeans har funnits i flera år nu så vem håller reda på om de är säsongens eller inte.
Sjukt nöjd med detta inköpet är jag kan ni tro.
Min kväll avslutades med en promenad runt Pålsjö skog på cirka sju kilometer innan jag åkte till Maxi för att köpa is och en regnig dag som denna fanns det minsann att få tag på. Just is har ju annars varit hårdvaluta de sista veckorna.
Första dagen på dagis efter semestern tar på krafterna för en liten mops, tur att han får vila tills på onsdag innan det är dags igen.
Det sägs att värmen ska återvända under morgondagen och att det ska bli uppåt 30 grader igen. Hur som helst så ska jag träna armar och axlar samt fixa naglarna på förmiddagen OCH skulle det bli sommar imorgon så får det bli stranden på eftermiddagen. Tjingeling.
Till top