marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Snart är det semester på riktigt.

Allmänt Permalink0
Om en vecka börjar vår semester och ska jag vara ärlig har jag haft den känslan sedan i början på Maj när värmen kom men nu blir det på riktigt.
Då vi de senaste åren bilat på vår semester har vi inte riktigt haft samma behov utav bra resväskor utan vi har packat i mjuka bagar som är så mycket lättare att stuva och stapla i bagaget samt att man kan dela upp packningen efter de olika stoppen så att stora otympliga resväskor inte behöver plockas fram vid varje övernattning. Nu ska vi flyga och då ser det såklart lite annorlunda ut. Vid inventering utav resväskorna hemma i förrådet lämnades mer att önska och det fanns bara 1 st som fick godkänt. Den på bilden oven är inköpt och jag skulle gärna haft en likadan till men det fanns bara en. Jag vill gärna ha "en ful" väska så att den syns tydligt och sticker ut på bagagebandet ;-) Jag vill heller inte lägga en förmögenhet då de hanteras rätt väldsamt vid lastning och lossning. Epic har vi nu i våra två och jakten går imorgon vidare efter en tredje.
När jag ändå var ute på Väla (vilket händer väldigt sällan nuförtiden) passade jag på att fylla på schampo och deo inför resan. Dessa två ovan är fvoriter som jag varmt kan rekommendera. Ett pass på gymmet blev det oxå vilket kändes väldigt skönt då och som känns i kroppen nu efteråt. Som alltid så tar man i lite x och utmanar sig själv lite mer på gymmet än hemma än om jag tycker att jag har ett bra system nu som funkar om tiden är knapp eller om motivationen inte finns till att sätta sig i bilen och åka till gymmet. Jag har hittat disciplinen att göra bra och varierade pass hemma och som håller kroppen i form med det som ett undehåll varvat med PW, cykel och annat. Variationen är det bästa, låt inte kroppen vänja sig vid samma.
Mannen, myten , legenden. Vilken männsika han är Persbrandt. Jag har alltid gillat honom som skådespelare trots alla skandaler kring honom. För mig har de inget med hans prestationer att gör men jag förstår nu när jag läser hans bok hur mycket det har påverkat omgivningen (såklart) och inte minst honom själv. Läsvärd!!
Ikväll ska vi på middag och vi har blivit ombedda att ta med vin till maten. Jag är nyfiken på de här två nedan som jag hittade på det tillfälliga sortimentet på Väla, där vi alltid brukar hitta spännande saker. Tyvärr är de sen då ofta slut om man vill ha fler eftersom de är just tillfälligt men det är ju oxå lite utav tjusningen. Hoppas dessa motsvarar i alla fall mina förväntningar.
Fredagens outfit fick många glada tillrop och positiva kommentarer utav kollegorna på jobbet. Kul när de ser, tycker och uttrycker. En gammal top och en ännu äldre kjol i en kombinaton jag inte haft tidigare gjorde att jag oxå tyckte att det kändes lite nytt. I denna goa värmen har jag mestadels använt ljusa kläder men svart funkar ju oxå, i synnehet i lite skira material och med bara bruna ben. Klack har jag inte använt på en evighet men de åkte på igår, en klack lyfter vilken klädsel som helst. Bytte dock om till flipp flopp efter ett par tmmar. Ha ha....
 
Fredagen avslutades med middag och rosé på uteplatsen. Grillad kyckling på en linsbädd som oxå den tillagats över öppn eld och med mssor utav riven tryfflpeccorino på toppen. Ljuvligt gott och linser är en favorit hos mig som jag tyvärr ofta glömmer bort. Bilderna gör inte maten rättvisa men jag kan lova att det var superduper gott.
 
High Kick har länge varit min favorit vad det gälller rosé och den står fortfarande högt i kurs men här ser ni en klar konkurrent till den som jag varmt kan rekommendera. Lite x speciellt med en vaxad kork på.
 
I eftermiddag spelar Sverige mot England och jag hoppas att vi får samma härliga folkfest och stämning i stan som vi fick i tisdags när det senast begav sig mot Schweitz. Hur som helst så stöttar vi våra landslagskillar och håller tummarna för ett bra resultat. Nu frukost, sen träning, fix och trix innan det blir fest x två.
 
Njut dagen vänner. Puss!
 
Till top