marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Träning, middagar & umgänge med vänner.

Allmänt Permalink0
Igår blev det egenodlade jordgubbar till frukost vilket kändes lyxigt och det kanske blir så att vi utökar med ytterligare plantor nästa år. Dessa sex är liksom bara ett litet test ( med myror)
 
Det här har jag glömt att visa, i fredags stod det vita rosor på köksbordet, Jag älskar vita blommor och det vet Johan. Det fanns även en sheetmask i mitt badrum och den ligger nu nedpackad i min väska för den kommer jag att ha användning utav på semestern efter ett par dagar i solen. Återfuktning, återfuktning...
 
Lördagmorgon, frukost md färsk frukt och nybakat bröd från bästa brödkultur. Det blev en bra grund att åka och träna på. Solen höll sig borta på förmiddagen och jag körde en sväng till Höganäs innan gymmet för lite inköp, tanken var från början en klänning som jag spanat på men istället blev det ett par skor och ett diadem. Hoppla tjosan som det kan gå ;-) 
 
 
Skorna är en moderna variant utav espadrillos och diademet är som en "klut" fast du behöver inte ha den runt nacken och på så vis sitter det mycket bättre och kasar mindre.
Nya fina fransar har jag oxå blivit med och det är verkligen  såååå skönt på sommaren att slippa mascara som lossnar i värmen och lägger sig i skrattrynkorna.
Framåt eftermiddagen kom solen igen och det var ju särskilt angenämnt eftersom vi bestämt att det skulle grillas hemma hos oss tillsammans med familjen Aldeborn. Annelie som är fd frisör blev ombedd utav Johan att ta med sig saxen då han inte hunnit med ett besök hos frisören och såklart ville ha håret så kort som möjligt inför resan till värmen. Snäll som hon är så blev det oxå så.
 
Köfte, tabbouleh, tzatziki, sallad och bröd ihop md diverse goda drycker blev till en trevlig och lättsam kväll.
 
 
 
 
Johan blandade PIMMS till P-O och det var en ny bekantskap för honom som jag tror gick hem.
När våra gäster åkt hem (och tagit Bob med sig) röjde vi undan och sen gick övriga familjmdlemmar och la sig. Själv satt jag uppe till klockan nästan var halv två och läste biografin om Mikael Persbrandt. Jag tycker det är behagligt och rofyllt att sitta där i mörkret i min ensamhet. 
Klockan åtta ansåg jag att jag sovit klart för då hade jag legat vaken och snurrat ett bra tag. Jag klev upp och gjorde frukost och startade min dag på samma plats som jag avslutade den föregående. Nä boken var utläst blev det till att åka till gymmet, idag blev det ben & mage samt en efterföljande PW och igår blev det ett biceps/triceps pass. Jag känner mig hyggligt stark, inga större krämpor och samtidigt känner jag mig lätt i kroppen. Nu är jag redo för semester, sol, bad, ljumma kvällar, sena kvällar, goda middagar och härligt sällskap. 
Jag var helt ensam på gymmet när jag kom i morse men när jag gick var det nog ett tiotal som anslutit.
Petra, min goa kompis kom förbi en stund på eftermiddagen idag och då fick vi den här fina presenten för att vi tagit hand om henns katt är hon var bortrest. Det hade verkligen inte behövts för det är inget besvär alls att se efter henne MEN jag vet själv vad det betyder att ha den hjälpen så hennes ord är helt rätt; det är guld värt. Jag blev i alla fall väldigt glad och när vi är hemma igen ska jag plantera något fint i den, kanske ngt med lite höjd i eller lite murgröna som hänger, eller kanske både och....
Nu ska jag ta tag i min packning, duscha och tvätta håret inför resan imorgon samt se klart på filmen som jag började på  tidigare idag när det precis som igår var mulet på förmiddagen. Eftermiddagen har varit solig och jag har hunnit att lata mig ett par timmar på terrassen idag, faktum är att det enda vettiga jag gjort idag är när jag tränade i morse. Skön söndag helt enkelt.
 
Nästa gång vi ses blir det från Kroatien, om Wi-fi;t är med mig vill säga......
Trevlig kväll vänner.
Till top