marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Vi närmar oss semester & Kroatien.

Allmänt Permalink0
God morgon, I natt har jag nästan hostat upp mina lungor och jag ser trött och svullen ut. Det känns inte speciellt bra just nu. Jag hoppas att detta inte utvecklas till ngt segdraget. När Johan var sjuk tidigare i vår höll han på att hosta i sex veckor!!
Jag har redan tagit ett beslut på att jag inte "kommer att vara en duktig flicka" och sitta på jobb och vara sjuk. Är jag sjuk kommer jag att vara hemma. Punkt! Min semester som startar nästa vecka ska INTE riskeras. Jag håller på att längta ihjäl mig till Kroatien, dess kultur, mat, kristallklara vatten och att bli bortskämd med att bo på hotell och där det svåraste beslutet för dagen är vilken restaurang man ska välja....
Skön söndag igår med massor utav sol gjorde att dagen startade med frukost utomhus, fortsatte med häng på altanen ihop med mycket vatten (törstig som tusan efter skaldjuren kvällen innan) glass, tidningar och mopsen som sällskap. Johan var på golfbanan och Ellen höll sig för sig själv på sitt rum på förmiddagen.
Rester fanns att tillgå till lunch vilket var fantastiskt skönt. Jag rev ur och tvättade lakan i samtliga sängar som jag fixade med mellan varven och det var en go känsla igår med nystädat hus, renbäddat och ljumma svala sommarvindar vid sänggåendet.
Till min stor glädje aviserade Ellen på lördagen att hon ville till gymmet så det var bestämt vilket var tur för min motivation var inte på topp när det väl var dags. Jag försökte att komma undan men hon var obeveklig, Tack Ellen! När vi väl var på plats så var det såklart skönt (svalt & bra ventilation inne på NW/Väla) och efteråt, ja, ni som tränar vet ju hur det känns. Full av endorfiner och galet hungrig gick vi inom Willys för att fixa kvällsmat. Man ska inte handla när man är hungrig. Just sayin..... 
Ellen körde cardio och jag körde ben, mage, axlar och biceps/triceps.
 
Gårdagens middag bestod utav bruschetta, grillade kycklingburgare med sötpotatisommes och grillad fläskfilé. Innan middag lite bubbel och salamisticks och innan dess en påse med torkad mango på bilresan hem från affären. Man kan säga så här, fläskfilén blir en perfekt middag idag istället ;-)
 
Färdiggrillad blir det enkelt för oss ikväll, jag tänker att en sallad med lite fetaost och annat gott till blir perfekt. Inget gym ikväll med tanke på minn hals men en lååååång promenad i makligt tempo kan funka och då är det toppen med mat som går snabbt sen.
Alltså, den här jycken.... Bob, du  har ngt i mungipan!!
Söt är han hursomhelst den lille godingen.
Jag har såååå svårt att sitta still och bara njuta utav kvällarna nu när det är så här fint väder. Trots att vi haft fint väder konstant i två månader så tänker jag hela tiden "att det gäller att passa på, snart kommer regnet" En promenad efter middagen unnade jag mig samtidigt som jag skulle gå och släppa in Darling (som är en katt) som vi passar ett par dagar. Kvälls och morgonpromenader är de bästa.
 
Jag kommer att fortsätta att hålla igång på semestern med just promenader och mitt gummiband kommer som så många gånger tidigare att få följa med. Med det och ett par bra träningsskor kan jag hålla igång hela kroppen under ledigheten så att jag fortsätter att må bra. Jag mår som bäst när jag får röra på mig kontinuerligt.
En annan kul sak vad det gäller träning. Jag fick ett meddelande på mitt IG att jag inspirerat en fd arbetskamrat till att börja träna eller i alla fall till att träna med maskiner. Jiiippeee! Det gjorde mig glad så där på riktigt. Tänk att JAG har inspirerat någon annan till något så bra. Stolt både över mig och henne. Heja oss!! Det är ju det jag säger, inspiration är mitt främsta motiv med mitt IG och min blogg.
 
 
Just det, igår hittade vi och köpte också den sista resväskan som fattades inför vår resa så nu kan alla tre följa med ;-) Vilka fynd jag gjort! Resväskor är ju svindyrt men om man köper "förra årets" färg kan man fynda. Vem bryr sig om vilken färg?! Om man ska årets färg måste man ju köpa nya väskor VARJE år, vem gör det liksom?
Det finns ett par småärende kvar inför resan såsom apotek, solskydd & hälsokost och min plan är att fixa det idag då det ändå är lite mulet, perfekt ärendeväder. Solen ska komma tillbaka under morgondagen eller senare idag men just nu är det ganska skönt att få längta lite efter den.
Veckan kommer att bjuda på två stycken AW, nya naglar och påfyllning utav fransar innan vi håller semester på riktigt men ni hör ju själv, det är bara roliga saker och saker som GER energi. Tjohoo! 
Till top