marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

VM fotboll & skaldjur

Allmänt Permalink0
Söndagmorgon och solen strålar över oss, frukost ute och ännu en orörd dag att njuta utav. Jag ska fixa fredagsbuketten (ja, är medveten om att jag är lite sen med den) vitminer till resan som närmar sig , en resväska och lite annat samt hinna med ett träningspass med Ellen framåt kvällen. Med lite tur så blir det oxå Paella till kvällsmat.
 
Min ambition igår var att åka till gymmet men så blev det inte som ni ser, dock blev det träning OCH det är det viktigaste. Efter träning blev det ärende, inköp, lunch, VM fotboll i Petras soffa för mig och på Tivoli för Johan & Ellen, kvällen bjöd på skaldjur och kallt  vin.
 
 Asiatisk biffsallad med braaaa sting i.....
 
Johan spelade golf igår på förmiddagen och det var nog trevligt för nu är han där igen, Härligt! Ellen åkte på Väla med farmor och blev bortskämd med ett par AirPods, Hoppsan tjosan. Jag fick testa dem igår och måste erkänna att jag är lite avundsjuk ;-) Inget alternativ för mig då jag är android användare men man kan ju ändra sig och min telefon börjar snart att sjunga på sista versen.
 
Matchen mellan Sverige - England slutade med förlust för oss och där är inget att säga om det. Våra landslagskillar har bjudit oss på ett fantastiskt VM sommr men igår var England det bättre laget och segern var rättvis. Jag lyfter på hatten och tackar för festen. Efter att slutsiganelen ljudit laddade jag om och åkte på nästa fest. Petra och Saga hjälpte mig att ge Bob kvällsmat och ta honom på en kvällspromenad så att jag slapp att stressa med det och så att han inte behövde vara ensam så länge, sådan hjälp är underbar att ha och det betyder massor.
 
Men hur gott är inte detta. Mums! Fisk & skaldjur. Kaffe & kladdig sötsak till efterrätt blev en god middag. Ääääälskar ostron (nuförtiden, annat var det förr)
 
 
Nu ska jag njuta av sol, ledig dag och av att hänga med min dotter. Njut söndagen vänner, det blir snart måndag. Min sista arbetsmåndag innan semester. Fyra veckors ledighet väntar runt hörnet. Jiippiieee!!
Till top