marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Sommarkortet, hemmafix & fotbollsmatch.

Allmänt Permalink0
Som innehavare utav Sommarkortet blev det en road (rail) trip till Malmö i söndags. Alla ungdomar från åk 6 upp till andra ring har förärats med ett sommarkort som gäller på samtliga bussar och tåg i hela Skåne från 16 Juni - 16 Juli. Detta ger ju fantastiska möjligheter till utflykter.
Eftersom det var Petras sista semesterdag och hennes sista dag med barnen innan de skulle till sin pappa ett par veckor drog vi till Malmö för att fira lite och för att ha ngt att hitta på förutom att "bara vara" hemma. Moa och Ellen som tältat natten innan gjorde oss såklart också sällskap. Kul att hänga med ungdomarna och härligt att se hur de navigerar på gator och torg samt inne på Centralen. Känns tryggt för en mamma som fötts utan någon form utav lokalsinne.
Mooeshead på Lilla Torg, ett utav våra favorithak i Malmö.
 
Kaffe och glass i ett sommarvarmt Malmö, så mycket mer behövs inte.
 
Efter ett par timmar begav vi oss hemåt med tåg igen vilket för övrigt är ett bekvämt sätt att resa på. Barnen Thulin skulle till sin pappa, Ellen skulle på HIF och jag skulle träna. En enkel men ack så trevlig liten tur, Jag gillar Malmö och dess utbud.
Igårkväll drog jag igång ett litet projekt hemma. Vi har rätt så tråkiga skivor i våra badrum ovanför vasken. De är avskavda och rätt slitna, mest troligt är materialet inte avsett att sitta i ett våtutrymme med all den fukt det innebär.....Hur som helst, Jag köpte för ett tag sedan en självhäftande film i marmormönster som jag igår fäste på den skivan som är i det lilla badrummet. Resultatet blev det jag tänkt mig så i veckan kommer jag att köpa in mer film för att även fräscha upp den längre skivan i det större badrummet. Enkelt men såååå mycket fräschare
 
 
 
Också den här fina tröjan nu när det närmar sig match för Sverige igen.
Efter incidenterna som Jimmy Durmaz utsattes för efter matchen i söndags köptes det tröjor till hela familjen. Vi har inte ägt fotbollströjor sedan VM-94 men nu var det dags, och då med det enda tänkbara namnet och numret på ryggen. Med lite tur blir det till att samla ihop familjen från olika håll imorgon och se matchen på ngt lokalt hak med lite x stämning och glädje.
Heja Sverige!!
Till top