marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Jubileumsfest x allt & klackarna i taket.

Allmänt Permalink0
Jisses vilket party det blev.
Idag fem dagar senare är det fortfarande kollegor och deras respektive som kommer och säger att det är den roligaste personalfest de varit på eller den roligaste festen de varit på över huvud taget.
Frågan om när vi ska arrangera nästa partaj kommer oxå från flera håll. Det är så roligt och värmande underbart att det blev uppskattat och ja, jag håller med om att det var en av de roligaste festerna ever!! Allt jobb lönade sig men den absolut största glädjen är att alla yttrycker det, jobbet bakom den är nu ett minne blott.
Stackars mig hade ingenting, absolut ingenting att ha på mig den aktuella dagen ;-) En snabb visit på bästa Kabaré på Magasin 36 i Höganäs löste ganska enkelt de problemet.
Innan festen och efter inköpet utav kläder "relaxades" det på lite olika sätt hos de olika familjemedlemmarna. Jag blir såååå glad när skaparverkstaden plockas fram och det händer ngt som inte är digitalt. När E kommer i stämning kan hon sitta i flera timmar och måla. Duktig är hon också och det färdiga resultatet kommer lite längre ner.
 
En liten sneakpeak & glada färger.
Flower Power åt mig och lite gangstastyle åt Johan med hängslen och svart slips. Hemgjord pasta Genovese och ett glas rött till lunch då det alltid är bra att kolhydratladda innan stora event.
 
Lokalen H55 ligger vackert i hamnen med vatten åt alla håll. Här uppdukad och fin strax innan vi tog den i besittning och golvet började att gunga.
 
 
Bästa bästa!! Både bandet HAAKS som gjorde en superinsats och min kollega Annelie.
Annelie & jag som är en del utav festkommitén. Förutom att vi är kollegor på säljavdelningen där vi samarbetar så är vi även ett bra team i sådana här "ickejobbrelaterade" uppgifter. Att arrangera fester utav denna storleken är såklart superskoj men det tar tid ifrån ordinarie arbetsuppgifter så nästa gång kanske någon annan vill ta ett kliv framåt och vara festgeneral.
 
Färgstark förrätt som förutom det var väldigt god.
 
Under middagen hölls det tal, dansades conga, bjöds på trumsolo, skålades och utfördes uppdrag. Alla bjöd på sig själv och var sin bästa version utav sig själv. Stämningen mellan kollegor, respektive och styrelsen var på topp. Vi har fått tackmail och sms från Stockholm, ledningen och från alla möjliga håll om att just stämningen oss emellan var så påtaglig. Dock måste jag speciellt framhålla allas dansglädje. Vi som är uppväxta med discotek, ja, vi gick all in.
 
Jubileumsgåva till Carlsson & Möller från koncernen vi ingår i, Indutrade.
Handblåst och specialtillverkat glas som ska symbolisera vår logga med våra tre cirklar.
Kalv till varmrätt som var såååå mycket godare än bilden återger. Perfekt konsistens, smak och balans mellan de olika komponenterna. Här slutade jag att fotografera för strax efter tog festen riktig fart. Vi hade en mingelfotograf på plats under kvällen och hans bilder ser jag fram mot att få beskåda.
 
Söndag betydde tröttmössa på istället för partyhatt ;-) Halvtre var jag i säng med ömma fötter, hes röst och lätt tinnitus. Oj oj oj så skoj vi hade!!
Soffa, film, tidningar, godis, myskläder och skönt häng blev min sköna söndag.
Skaparverkstadens resultat när det torkat och var klart. Jag är imponerad.
Måndag och ny vecka som startade med detox och tidiga promenader. Jag har varit uppe och ute vid halvsex hela veckan hitintills och ska bara köra lätt cardio nu för att inte pressa kroppen med styrka och för mycket tempo för att kanske en gång för alla bli av med min envisa förkylning.
 
Jubileumsgåvan har numera sin hedersplats i vår entré på Carlsson & Möller. Den väger elva kilo(!!) och var ett litet problem vid incheckningen på flyget från Stockholm och hit...
 
Uppskattning är alltid välkommet och den här stod på mitt skrivbord när jag kom till jobbet i måndags. Woop woop, någon vet vad jag tycker om.
Sen i lördags har det hänt  en hel del annat men det kommer i ett annat inlägg, Nu är det Lillördag och jag ska dricka bubbel.
 
Trevlig kväll vänner!!
Till top