marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Livets liv & valvaka.

Allmänt Permalink0
En lite märklig vecka då det finns lätt märkliga människor men oxå en kul vecka och en riktigt bra träningsvecka. Lite mer bröd än vanligt har det slunkit ner men jag är såååå sjukt hungrig nu när jag ökat upp träningdosen (kör mer pass som är intensivare än gym) att det gör egentligen inte så mycket MEN från och med imorgon (måndag) är det ändå de vanliga rutinerna som gäller eftersom jag mår bäst utav det och för att det inte gör mig tung i huvudet. 
Favorittröjan piggade upp en dag då det behövdes. En tidig morgon i ett typiskt tonårsrum.
Innan träning och innan jobb. Grillat levain med avocado och citron. Gott, bra och mycket energi och en hos oss ofta återkommande favorit. Veckomenyerna funkar för övrigt fortfarande och vi är inne på vecka fem nu. Idag söndag har jag planerat för nästa vecka och beställt på Mathem med leverans imorgon kväll. En vegetarisk, en fisk, en kyckling , en kött och en "surprise" på lillördag. Helgen planeras inte förrän den närmar sig men det är vardagarna som är viktigast att få att fungera med allas tider  och träningar och läxor och...
Ja, du fattar.
 
Fredag på jobb blir ofta klänning, denna gång en ny från Zara med lite glitter i. Ett par skinntights och klackar vilket kändes lagom fint. Två pass på gymmet, ett skivstång och ett core sen dusch och på med glittret igen. Hög på endorfiner oxå blev det bubbel på kvällen hos bästa Petra. Vilken fredag!! Övrig träning har bestått av en blandning av PW, cirkelfys och rena gympass. Jag fick nog ihop totalt åtta träningstillfällen denna veckan och det mina vänner är jag fett nöjd med. Baaam!!
Ja, vad ska man säga. Jag älskar min tavla och livet är en berg & dalbana. Ibland bara undrar man och då måste man ju få göra sig av med det som skaver och irriterar. Tack gode gud för yttrandefriheten.
 
Lördag betyder x tid vid frukostbordet, ofta en låååång PW efter den och sen gärna inköp utav färska snittisar att pryda köksbordet med. Jag blir glad av blomster och dessa enkla men i mitt tycke vackra kommer från Sofiero Gård där jag blev oerhört vänligt bemött utav en supertrevlig säljare. 
 
 
På Sofiero Gård köpte jag även denna alkoholfria Gin & Tonic som fick med beröm godkänt och vi komme att köpa fler. Såååå roligt att kunna erbjuda alternativ (förutom Ramlösa) till de som inte vill ha alkoholhaltigt.
Två roliga fester kolliderade igår med varandra men vi lyckades med att få en stund på båda då vi såklart väldigt gärna ville vara på båda men som ni vet så är ju den ekvationen omöjlig. Förfest på Maria Park och efterfest i Hofterup.
När kompisarna åkte till Laröd IP för den årliga HIK festen körde vi till våra vänner i Hofterup där de firades 50 + 50 med bubbel, egen pizza, dans, skratt och samtal. Härligt.
Så goda pizzor med en massa goda tillbehör på. 
 
Tiden går som alltid när man har roligt alldeles för fort och vid tolv tackade vi för oss då det idag var fotboll för Ellen och Johan i Ängelholm. Innan dess skulle Bob hämtas hem och därefter vidare till Åhus för att hämta mattor. Med en bil och alla på olika håll blev det lite logistik att hålla iordning på idag men vi är snart i mål för just nu är mattorna på väg hem. Min  pappa som har släp och dragkrok är snäll och hjälper oss då de är för stora för att få in en vår vanliga bil.
Jag sov dåligt (eller i alla fall alldeles för lite) inatt och efter ett par försök till att somna om gav jag upp och fixade mig frukost och slog på Nyhetsmorgon istället. Val idag och mycket att följa i media. Det känns som ett extremt viktigt och lite oroligt valår i år.
 
Efter frukost blev det just till att gå till vallokalen innan det var dax för fotboll där det för övrigt blev seger med 2-1. En mopspromenad i Pålsjö Skog och upphämtning utav en sallad från Holy Green blev min eftermiddag tillsammans med mopsen på soffan och där jag för övrigt somnade en stund. Ikväll har jag varit på en timmes PW och nu ska jag ta och följa valvakan medan jag väntar på de nya mattorna. Ellen ska plugga och Bob han snarkar tungt vid mina fötter. En bra vecka som sagt och nästa vecka är planerad så mycket det går vad det gäller mat och träning, det som JAG anser behövs för att min vardag ska flyta på så smidigt som möjligt.
Nästa vecka är det oxå dax för den STORA festen på Carlsson & Möller, En U 21 match på Olympia, en massage för mig, en klippning för Ellen och litta annat. Vi är inte direkt sysslolösa men vem är det 2018?
Nu håller vi i alla fall kväll är hemma på Stuterivägen och laddar för en ny vecka.
 
Puss på er.
 
 
 
 
 
 
Till top