marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Ostronets dag, bubbel & firande i största allmänhet, oxå litta träning.

Allmänt Permalink0
Jag skulle snart kunna starta skobutik på jobb med tanke på hur de ser ut under min besöksstol. Bra ändå med tanke på att jag vissa dagar promenerar hem från jobb som träning, det är ändå nästan sju kilometer och det tog mig i onsdags femtioåtta minuter.
Alltid på språng.
Ett skivsångspass i onsdags byttes oväntat ut mot ett styrke/cirkelpass och herrejösses så bra det var. Överraskande bra måste jag säga och jag fick bevis på att min kropp är stark. Hoppas att det blir fler sådana här glada och positiva överrskningar framöver.
 
 
Veckan som passerat har varit rätt höstig vilket gjort att jag kunnat byta ut flip flop mot boots vissa dagar. Älskar dessutom klänningen, älskar nog klänningar lika mycket som jeans.
 
Bordsplacering och förberedelser utav placeringskort stod på agendan på det senaste mötet med festkommitén i torsdags. Här en liten sneek peak. Bara liiite till kvar. Just nu kommunikation med bandet och dess behov som sen ska framföras till arrangören. Puh... Mycket att tänka på och mycket att stå i.
 
Älsk på min nya fina tavla och fredagsfelling på väg mot jobbet. Fredagens citat avspeglade humöret den dagen....
 
Säljmöte på fredagslunchen och sallad från Holy Green, perfekt eftersom jag efter jobb körde två pass på gymmet, ett med skivsstång och ett med core. Tjoohooo!! Bra avslut på veckan och ännu bättre inledning på helgen.
Ändå viktigt att matcha kläderna med drycken, speciellt träningskläderna ;-)
 
 
Efter träning och middag hemma på Stuterivägen blev det ett spontant besök på Maria Park hos faster Fia där vi skålade för att hon avslutat sitt jobb i Halmstad och from måndag ska börja att jobba i Helsingborg och därmed slippa den tråååååkiga pendlingen. Skål!
 
Lördag morgon startade med gofrulle från Brödkultur, promenad på det med Fia och ett besök på Soifero Gård. Där fick jag ett tips om en alkoholfri Gin & Tonic som vi ska ta och testa framöver. Alltid kul med bra alkoholfria alternativ och glädjande att den marknaden hela tiden växer.
 
 
 
 
Som sagt, viktigt att matcha kläder och dryck ;-)
Lustigt att det hände två gånger dagarna efter varandra. Lunch på K-Gränd (inga bilder alls dessvärre) med farmor, Lasse, Kerstin & Thomas som var på visit från Stenugnsön för att beösöka Helsingborgs Pianofestival. Så längesen vi sågs, riktigt roligt och hoppas att det blir snart igen.
 
 
 
 
Ostronets dag infaller tydligen den första lördagen i September och det lyckades vi utan att veta om det att pricka in. Ett helt tråg från Jespers Fisk räckte både till lördagskvällen och till en liten söndagslyxig eftermiddag på altanen när Petra tittade förbi idag.
 
 
Idag gick jag en promenad på två timmar. Dryga milen, närmare bestämt 1,2. Skönt och lagom väder för det. 
 
Mycket bilder och inte så målande och detaljerade beskrivningar i detta inlägg men lite om vad jag hittat på sen sist. Huvudet är trött och klockan blev mer än jag tänkt mig.
Mycket mat & bubbel, firande och en hel del träning blev det. Måndag imorgon och inkpöpslistan på Mathem är avprickad med planerad leverans imorgon och nästa veckas träning är oxå planerad. Nu håller vi kväll vänner.
 
Till top