marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Brödkultur, finfrukost, träning & fina fina vänner.

Allmänt Permalink0
Fredagsfeeling, fast ska jag vara helt ärlig är det inte riktgt samma sak nu när det är semester som när man jobbar. Det har ju för tusan varit fredagsfeeling i FYRA veckor nu.
I onsdags startade jag dagen med en promenad som jag avslutade på Brödkultur och unnade mig en gofrulle, helt ensam, gud så skönt. Johan var på jobbet och Ellen vill bara sova så länge som möjligt så det var ingen som saknade mig direkt. Jag fick en superduper mysig start på dagen.Resterane utav dagen ägnade jag åt att fixa mat, trädgård och mig själv eftersom jag skulle ha gäster på kvällen.
Jag hade bjudit in 15 st tjejkpmpisar på "lillördag" för att fira sommaren. Jag tog i när jag bjöd 15 st för det är alltid några som inte kan (och det var några som inte svarade) men vi blev 10 stycken, underbart!
Med inbjudan kom att man skulle ha med sig en stycken tapas var och dryck. De flesta brukar gilla att hjälpa till och gillar man inte tanken så är det ju bara att tacka nej ;-) Min idé var att vi kunde vara ganska många med kort varsel om vi hjäptes åt och det kunde vi. Vilken buffé vi fick ihop. Så myckt god mat.
I onsdags var det varmt, klibbigt och fuktigt så när jag kom ut ur duschen eftersvettades jag en bra stund. Tanken på att få make-up att fästa....
Nu  behövs det inte så mycket make-up när ansiktet är solbrännt men liiite kul är det att fixa till sig när man knappt gjort det på hela sommaren och med en bra setting spray så löste det sig och dessutom sjönk temperaturen till något som närmade sig normalt .
Som sagt, med solbränna och fake fransar behövs inte så myccket skuggor och penor.
Ett glas kallt vitt vin medan jag väntade in gästerna.
 
Jag är hemmakär, kan man vara annat? Här trivs jag.
 
Mitt bidrag till buffén blev en parmesanostpaj som jag inte gjort på ett par år samt baconlindade dadlar. De sistnämnda har jag inte heller ätit på länge men fick det som drinktilltugg när jag var hos Cilla på bubbelkväll för ett par veckor sedan och kom då på hur gott det faktiskt är. Jenny hade tänkt samma sak och sa när hon såg mina "vem har gjort sådana, det är det ju ingen som gör längre" Lite roligt men för övrigt var det inga dubbletter.
Kexen med choklad till vänster i bild var sååå goda och de gick åt, funkar som dessert oxå (finns på City Gross för den intresserade)
Mycket rosé en varm kväll. Vi satt ut till klockan var efter midnatt, inga filtar och under bar himmel.
Dagen efter på torsdagen gick jag en promenad på ca två timmar som träning och idag har jag varit på gymmet. Ett par kilo la jag på mig på semestern i Kroatien men de har jag jobbat bort nu. Min träning är så inrutad nu att jag kan unna mig utan att det får alltför stora konsekvenser. Balans, äter och dricker du mer får du öka upp cardion samt öka vikterna för förbränningen. Men glöm inte att det är semester och inte något träningsläger.....
Det jag kommer att sakna mest med ledigheten är just detta. Kaffe, träning, frukost och sen gör man det man känner för MEN att få starta med att träna i lugn och ro är har varit helt underbart och det har jag mått väldigt bra utav, Både på resan och här hemma. 
Fredagsfeeling med kaffe och kloka ord.
Fredagsmorgnar är tydligen inte populära på gymmet, idag var jag helt själv under hela passet. Nu lir det lunch, sallad från Holy Green medan städerskan sveper med sina trasor och moppar över huset. Det ska bli härligt att komma hem till doften utav såpa och att kunna spegla sig i skåp och armaturer igen.
 
Ha en fin helg vänner.
 
 
Till top