marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Hyacint, vädrets makter & Zeinas Kitchen.

Allmänt Permalink0
Äntligen! Igår blev det äntligen av att åka till Hyacint i Helsingör som jag hört så mycket om. Danska smörrebröd såklart, vad annars.
Det blev ett snabbt beslut efter frukost och ett sms till Petra om hon ville göra oss sällskap och åka inom en halvtimme vilket hon var med på. Väl på Knutpunkten undrade vi vad som var i görningen när typ HELA Helsingborg befann sig vid avgångshallen. En helt vanlig (och dessutom rätt lugn dag) enligt värdarna och värdinnorna som arbetade där. Jo, tjena, snacka om stressig arbetsmiljö....
Mysigt ställe och en mysig utflykt men maten var väl inte något man kommer att åka tillbaka för, mer för det Danska hygget i så fall och för bra och trevlig service.
 
Tre smörrebröd, öl & snaps för 119 DDK. Helt ok.
 
Självklart avrundades besöket med en glass på det enda stället man äter glass på när man är i Helsingör, denna "forretning" har funnits så länge man kan minnas och är alltid värd ett besök.
Vädret var bättre på den Danska sidan än hemma och vi fick en skön stund i solen medan vi gick från torget där vi ätit till terminalen för att ta båten hem igen. Har du tänkt på vilken vacker byggnad stationen i Helsingör är och hur ofta just stationsbyggnader i allmänhet är vackra?
 
Allt en kvinna behöver när hon byter från den stora till den lilla handväkan för en utflykt  samt gårdagens outfit. Kjol med blommor i tyll, ett superfynd från H&M för endast 99 :- Jag kommer ihåg när jag köpte denna att det var något som tilltalade mig samtidigt som jag var högst osäker.... Summan avgjorde och kjolen fick följa med hem. Jag har burit den vid ett flertal tillfällen och känner mig alltid lika fin i den och får ofta komplimanger för den.
 
På kvällen när Johan & Ellen var på konsert lagade jag en asiatisk glasnudelsallad med recept från Zeinas Kitchen. Jag gillar i princip allt asiatiskt. Mycket lime, chili och koriander blev en supersmarrig rätt som dessvärre inte heller den fastnade på bild vilket var synd för den var dessutom både snygg och Instagramvänlig. Det kanske kommer fler tillfällen.
 
 
Vädrets makter. Vid klockan sex såg det ut så här på framsidan; strålande sol och varmt medan åskan mullrade och molnen tornade upp sig på baksidan. Länge höll det på sädär men till sist så kom regnet och denna gången var det ingen liten skur utan ett rejält ösregn vilket var rätt mysigt när man satt torrskodd inomhus.
Söndagkväll och nu är det inte många timmar kvar. Jag tänker att jag ska summera och skriva ytterligare ett inlägg senare ikväll om sommaren som gick. Livet och den eventuella framtiden som vi inte vet något om. Önskningar, förväntningar och status på livet, hälsan och ja, det kan bli vad som helst.
Håll utkik vetja.
 
Till top