marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Rut, Eva Rydberg & Hov1

Allmänt Permalink1
Igår hade jag jeans på mig för första gången på över en månad (eller kanske två) och jisses vad märkligt det kändes först, instängd liksom. Jag gillar jeans och dessa är dessutom nya och använda så jag har allt väntat på ett tillfälle, faktum är att jag har tre par nya som ligger och väntar på att få användas. Ooops, vad hände med det köp stopp jag tilldelade mig själv för ett tag sedan, är det över? Eller?
Jeans, flipp flopp och ett svalt Väla blev en bra kombination när jag "blev utslängd" ur mitt eget hus. Igår eftermiddag var det dax för städning och vi brukar släppa ut och in tjejerna som städar och sen lämnar vi dem i fred så att de kan göra sitt jobb. Alltså känslan av att lämna huset i behov av städ OCH en få komma hem till doften av såpa, skinande rena köksluckor och armaturer som blänker som speglar! Och glasväggarna till duscharna ska vi inte prata om..... I LOVE IT!!  Rutavdaget kan vara ngt av det bästa som finns ;-)
 
Synd att det i  princip bara varar tills man duschat första gången eller spolat i vasken en gång.
Varje år går vi på Frediksdalsteatern och Eva Rydbergs uppsättning där och igår var det dax för föreställningen Fars lille tös. Vi går tillsammans med farmor & Lasse och försöker varj år att undvika regnskurar samt att ha någon form utav picknick innan vilket vi lyckades med igår (dessvärre inte ett enda kort) Rosé, chark & ost, choklad och kex och frukt på en bänk inne i rotundan blev tilll en mysig stund där vi fick pratat av oss lite innan föreställningen började.
Förra årets uppsättning var förfärlig och denna i år var väl iofs bättre men ändå....
Jag tror inte att denna genre inte är något för mig (för oss) längre. Det är för mycket  buskis, förstår du vad jag menar? Alla på scenen är FANTASTISKA, det är bara inte för mig. Jag säger som Ellen säger när jag lagat eller köpt ngt jag vet hon tycker (tyckte) om det ratas; jag har ändrat smak mamma....
Ja, det är nog så att jag ändrat smak gällande Fredriksdalsteatern. Även om det är upermysigt att träffas och t är en form utav tradition så är det en dyr tradition om man nu inte uppskattar konceptet. Vi kanske ska gå ut och äta (eller göra ngt annat) för samma summa nästa år, Det gillar jag ALLTID.
Bob fick såklart inte följa med och blev sur på oss när vi tog honom från han favvoplats och stängdee in honom i huset ett par timmar.
En av de sista morgnarna med sol idag och jag passade på att ta ännu en PW imorse. Det blev en timme och drygt sex kilometer, bra fart alltså. Jag hade en plan om att åka till gymmet efteråt men efter frukost tog jag ett snabbt beslut som innefattade resen av familjen och styrde om planerna, mer om det imorgon.
Frukost utomhus, undrar hur många det har blivit i sommar? Äggröra, avocado och tomater från Viken.
Nu ska Johan åka på konsert med Ellen och hennes kompisar. Eller, egentligen ska han vara chaufför (och övervakare) och hålla sig i bakgrunden enligt överenskommelse. Jag ska hänga hemma med gäst/gäster och äta en god asiatiska sallad med glasnudlar, pimpla lite vin och njuta av de sista dagarna innan verkligheten nockar dig på måndag när klockan ringer och du ska börja göra skäl för in lön igen. Frågan är bara vad jag ska göra med den allra sista dagen imorgon?
 
 
Det tar vi imorgon, NU mina vänner, nu njuter vi av kvällen
 
#1 - - Ingrid:

Håller helt med dig!

Till top