marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Äntligen är nya rutan på plats.

Allmänt Permalink0
Äntligen är vår ruta på plats och det var minsann ingen enkel match då den vägde 200 kilo!! Jisses vad killarna fick jobba för att framförallt få ut den gamla utan att tappa den men sen oxå att få den nya på plats.
När de anlände från glasfirman var de tre stycken men fick ringa in en fjärde man för att få balans när de skulle flytta ut en trasiga rutan till bilen. I och med att det inre glaset hängde i sjutusen småbitar i en skyddsplast blev det obalans när den skulle flyttas. Nåväl, nu är det löst och de gjorde att väldigt fint jobb. Putsade och fejade innan de åkte härifrån. 
 
Min fina hortensia från förra helgen står sig fint ännu och klarar sig nog ett par dagar till innan det är dax för nytt liv i vasen att förgylla vadagen med. Jag älskar färska blommor.
Som ni vet så var det ju en "liten Facebook incident" förra veckan och just nu ligger bloggen skyddad bakom ett lösenord och det känns inte helt rätt. Varför ska jag stänga min blogg som är min hobby och som knappt ingen läser för att en idiot har besämt sig för att gömma sin åsikter bakom mina bilder på ett påhittat konto. Stör mig massor. Om du nu har dina idiotiska åsikter varför står du då inte upp och tar ansvar för dem? Varför låter du någon annan ta över det ansvaret? Jo, det vet vi ju alla varför, men ändå.....
 
Grannen mittemot bygger pool och när det var dags för att lyfta in markstenen kom den här "lilla" lyftkranen och blockerade hela gatan vilket hela kvarterets ungar (och några andra kvarter oxå) uppenbarligen tyckte var jättekul för det var fullt av kids här utanför under ett par timmar. 
 
 
Ensam hemma kväll med sallad från Holy Green och Cola Zero.
 
Torsdagen bjöd på Cirkelfys där den här övningen blev min personliga utmaning, herregud vad jobbigt!!  Fredagen erbjöd både skivstång och core och jag tog mig såklart an båda två innan det var dax att hålla helg. På lördagen vaknade jag klockan 04 med en gräslig huvudvärk och gick på tabletter hela dagen. Försökte att somna om men det gick inte (såklart) så det fick bli kaffe, frukost & Netflix i sängen. En stilla promenad vid lunch och ännu mer tabletter, inget hjälpte.
 
På kvällen skulle vi ha tolv personer på middag här hemma så det var bara till att bita ihop. Klockan fyra tog jag ytterligare en Ipren och klockan fem skulle gästerna komma....
 
Söndag nu och jag försöker att återhämta mig på bästa sätt. När man har haft ont i huvudet i två dagar känns det och nu behöver kroppen min vila. Jag återkommer om gårdagens middag.
Ha en fin söndag.
 
Till top