Redan dagen innan min resa till Spanien började jag firandet med en middag ihop med fina Marie som var nere från Göteborg i tjänsteärende. Det är ett gyllene tillfälle att ses när hennes jobb tar henne ner hit och vi brukar se till att nyttja det tillfället när det ges.
Regnet vräkte ner på vår promenad dit och vi var på riktigt genomblöta när vi rusade in genom entrén på Hotell V. Ett glas vin framför en värmande brasa och sen en fantastiskt god fisk (som jag redan glömt vilken det var) med fänkål och sikrom ihop med en smörig vitvinssås.

Paté paté är mitt nya favoritställe på Kastrup innnan avresa, en liten tapasbar vilket passade alldeles utmärkt när målet för resan dena gång var Spanien. Ost, chark, öl och en Jägermeister (vad annars) halv nio på morgonen var startskottet för ett par kommande ljuvliga dagar.

Premiär för mig att flyga med Ryanair och om man ska ge dem något så är det att de kan sin sak vad det gäller boarding, Jag har aldrig varit med om ett effektivare sätt att få av och på människor. Planen för övrigt var väääldigt basic men det funkade då jag varken är speciellt lång och inte resan heller. Långflyga med dem? Njaaa, kanske inte och jag tror inte att de gör långflygningar heller.

När vi äääntligen hittade vår lägenhet var det dax att inviga Annelie i Jägertraditionerna. Vår lägenhet låg  nämligen lååååångt upp för en vääääldigt låååång backe som vi valde att se som något positivt och som gratis motion de övriga dagarna efter att vi släpat våra resväskor uppför första gången fullt "sverigepåklädda"  Eftersom jag bryr mig mycket lite om vad andra tycker (oftast) slutade det hela med att jag tog av mig min tjocka tröja och stod i BH:n och väntade medan Annelie som klätt sig lite mer enligt lager-på-lager principen (och kunde ta av sig till att bära ett linne) for omking mellan våningsplanen och letade efter rätt lägenhet.
Överraskande bra och fräscht med havsutsikt, tvättmaskin, stort fint badrum och för övrigt rymligt och ljust.

Första natten sov vi i över tio timmar och var rätt chockade över det ett tag innan vi brygde oss kaffe och njöt utav soluppgång och frukost utomhus på vår balkong. Ljuvligt är bara förnamnet.

Efter frukost blev det PW i backarna och såklart ner mot stranden där jag shoppade nya glas. Depåstop för Sangria och sen uppför igen innan vi körde ett Tabatapass i intervaller 40/20, 16 st. Ungefär så här såg våra dagar ut innan vi begav oss ut på kvällarna för middag och sen såklart fick avsluta med backarna igen. Jag älskar när jag får röra på mig trots att jag har semester. Jag mår som bäst då och sover som minst sämst....

Utsikten mellan de olika våningsplanen. Inget att klaga på där inte.

Efter att vi promenerat och ätit lunch låg vi vid poolen ett par timmar för att svalka oss. Eller, så här gick det egentligen till, efter att vi tagit oss uppför backarna var vi så genomsvettiga att det bara var att kasta sig upp för att hämta bikinin och sen ner för att kyla ner kropp och knopp. Sen lunch och sen kunde vi koppla av på varsin solsäng.

Visst är balkonghäng en tidig kväll något av det bästa som finns? Bara att sitta nyduschad och njuta av en kall öl medan man resonerar om vilken restaurang man ska välja för den aktuella kvällen.

Las Llaves, en av min favoriter och den första kvällen fick vi en helt makalöst god Paella.

Las Llaves är en riktigt genuin Spansk restaurang som är lika ljuvlig inne som ute men den lilla trädgården på baksidan är nog trots allt min favorit efter att ha blivit placerad lite varstans under mina olika besök. Jag har nog varit här i alla fall fem gånger....

Vår frukost var rätt mycket samma varje morgon men jag kan äta avocado och mozzarella varje dag om det skulle vara så. De två sista dagarna åt vi dock frukost nere vid vattnet för att få höra vågskvalp och för att få insupa det blåa och ladda ladda med allt underbart ljus som havet ger.

Strandpromenaden består utav ett härligt trädäck där det motioneras dygnet runt utav alla typer utav människor och jag förstår precis varför när det är så här enkelt och tillgängligt. Enligt info från vår kypare på morgoncafét ska det utökas med ytterligare kilometrar så nästa gång kan vi gå ännu längre.

Träna, träna, träna. Jiiipppieee!!

Visst är det underbart när frukten smakar frukt, Du vet, solmogen och varm.

Frukost, utsikt, supergott kaffe och massor utav vatten. Vilken start på en ledig dag.

Allt man behöver för en ledig dag i solen är en sarong, bikini, flipp flopp, vatten och solisar.

Med en app för tabata i telefonen, övningar nedklottrade på hushållspapper och ett medhavt gummiband kan man hålla kroppen igång i en vecka eller två, Jag gjorde likadant under mina två veckor i Kroatien i somras och det funkade alldeles utmärkt i kombination med promenader.
Make up använder jag inte så mycket i solen, bara lite gloss och mascara sen klarar man sig länge med den färg som solen ger och som får dig att känna dig så frisk så frisk.
Sista dagen unnade vi oss en kall öl vid poolen då söndagen bjöd på över trettio grader. Lata dagar med böcker och inga måsten, det är livskvalitet för mig. Såklart ska man uppskatta vardagen men att få åka hemifrån ett par dagar och släppa allt är ändå hur underbart som helst.

Söndagen bjöd oxå på tidig middag och tapas och anledningen till att den blev tidig var dels för att vi ville se solnedgången, dels för att vi ville sitta på stranden (och de restaurangerna stänger tidigare pga att det blir kallt på kvällen) och dels för att vi skulle upp supertidigt för att flyga hem till Sverige på måndagen.

Ingen av oss ville egentligen gå och lägga sig när vi kom hem så vi packade raskt våra väskor för hemresan för att sen kunna njuta utav en kopp Zoegas i en varm kväll, egentligen den enda kvällen där vi inte behövde ta på koftan när vi satt på balkongen. Spanien, Jag läääängtar redan tillbaka till dig.
Såklart, Borta bra men hemma bäst.
Jag har hitintills hunnit med tre pass på gymmet, ett par PW och imorgon har vi ett spännande event på jobbet på dagen och på kvällen blir det både skivstång & core innan kusin Ludvig ska firas.

Full fart mot helgen vänner, Njut den.