marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Hur gick valet? Resa till Spanien & sjuttioårsfest.

Allmänt Permalink0
Nu är det snart en vecka sen det var val OCH är vi lite klokare? Inte mycket va?
Jag valvakade med rosé och chips samtidigt som den nya mattan kom hem från Åhus och lades på plats i sovrummet, jisses vilket jobb att få den till rätta. Ett riktigt as, så tungt var det MEN fint är det nu och mjukt och skönt att sätta ner fötterna på. 
När det kommer en ny inredningsdetalj i huset får flera av de andra i samband med det flytta på sig, Känner ni igen det? Alla mattor är nu på nya platser, typ..
Tavlor och blommor åkte oxå på nya platser tex här där jag tänker att olivträdet ska få övervintra på Ellens badrum iställt för ute på trädäcket.
 
Ljuvliga morgnar i skiftande färger. Det är alltid lika överraskande att rulla upp och se vad som möter en för den aktuella dagen. Så här såg det ut i början av veckan, regnbågens alla färger. Vår baksida och den frihetkänslan den ger, jag tröttnar aldrig på den......
Träning, träning, träning. Jag älskar det!!
Ett par olika pass den gågna veckan men inte lika många som den föregående då min kropp själv dragit i handbromsen och varnat med en sjukt obehaglig huvudvärk som fullkomligt höll på att knäcka mig igår OCH igår var ingen bra dag att vara krasslig på. Sista dagen innan den stora festen som är IDAG och som en av projektledarna kring kalaset på nästan 100 personer var det lite att fixa med igår. Fredag, lördag och söndag är helt träningfria för mig för att orka med festen ikväll vilket är mitt mission.
 
 
 
Nya skor från Zara i senapsgul mocka. Dessa kommer jag att använda mycket. Premiär på Jenny & Christers 50+50 fest  förra helgn och sen till jeans på jobbet i veckan. Användbara som tusan med en lagom klack, Ursäkta, när blev en klack lagom? Jo, efter att menisken gick åt pipsvängen......
Här började min konstiga huvudvärk OCH då hade jag ändå varit på massage dagen innan och löst upp knutar och spänningar. Jag försökte mig på en lugn start den dagen med mopsmys och kaffe medan dagen vaknade.
Jag försökte att piffa upp dagen med leo, klänning och knähöga stövlar. Det gick sådär men då visste jag inte att det bara skulle vara en västanvind mot vad som komma skulle.
 
 
Ja, jag har en förkärlek för leo, det är bara så.
 
Hux flux bokade jag fem dagar till Spanien mellan träningspass, vardag, huvudvärk och annat MEN det är jag i ett nötskal. Min tanke var att åka heeeelt själv för att vila upp mig, läsa, sova och promenera men så hittade jag en till som behövde detta (förmodligen mer än mig och förmodligen mer än vad hen själv skulle erkänna) så nu är vi två som drar inom kort till Sangria, böcker och promenader för att "fly vardagen" ett litet tag. Älskart!
Ingick det i bugdeten? Svar NEJ men vad gör det om 100 år. Lev lajvet NU.
 
Ja, det var lite om vad som hänt och inte hänt sen sist. Idag är det den stoooora dagen för mitt företags Jubileumsfest och då jag har varit högst involverad i planeringen ska det bli både roligt och skönt att sjösätta  den idag. Nu ska jag försöka att komma i partystämning så jag ber att få återkomma, Kanske imorgon.
 
Njut kvällen vänner.
Till top