marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Fotbolls VM, folkfest & ljuvliga kvällar.

Allmänt Permalink0
I tisdags var det dags för Sverige att spela åttondelsfinal mot Schweiz, den första på tolv år om jag är rätt informerad. Jag tog bussen till jobbet tidigt på morgonen med min Sverigetröja nerpackad i väskan för ett ombyte till matchen. 
Jag slutade lite tidigare för att hinna till matchstart klockan fyra och det var en himla tur att jag tog bussen och inte bilen som Johan gjorde för det tog honom första halvlek att hitta parkering, jisses med folk....
Vilken härlig folkfest det blev. Vi satt uppe på Beach Clubs uteservering och såg matchen på den gigantiska tv-skärmen på 150 tum medan Ellen satt nere i publikhavet på gräsmattan med några utav sina fotbollskompisar. Underbart för Sverige och nu blir det kvartfinal på lördag. Vilka killar och vilken härlig match de bjöd på (eller, ska vi vara helt ärliga var matchen ingen höjdare men en seger är en seger)
Hög på endorfiner blev det en runda med intervaller runt Pålsjö/Maria Park med peppande musik i lurarna.
Solen fortsätter att skina på oss och jag tror aldrig att jag under min livstid kommer att få uppleva en liknade sommar igen. Jag passar på att vara ute så mycket det  bara går,frukost, lunch, kvällsmat, drinkar, Ja allt intas utomhus för tillfället och det är ljuvligt. Denna sommaren går till historien och jag fullkomligt älskar det.
 
Lillördag igår och också den bjöd på sol & värme. Lite kallt rosé, en pilsner och lite frys och kylskåpsrensning serverades. Vi fick ihop till en fräsch avocadosallad, en ugnsbakad brie med söta tomater och balsamico, grillade starka korvar och chips. Enkelt, färgstarkt och gott. Det behövs inte så mycket i värmen och man måste inte alltid krångla till det, ibland blir det bra ändå. Petra och Oscar gjorde oss sällskap till middagen innan Oscar tröttnade på oss vuxna och gick hem igen för att spela. Ellens kompis Tyra kom efter sin träning och skulle sova över, de var vakna när jag gick och la mig igår kväll och sov när jag gick till jobbet. Ungdomar, härligt ;-)
 
Bob som varit på dagis igår var trött och rullade ihop sig så sött i sin korg. Han mår så bra av att vara på dagis.
Torsdag idag och fullt ös som vanligt, månadsmöte i eftermiddag, ärende med inköp utav bla resväskor ikväll och sen förhoppningsvis ett gympass på det.
Till top