marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Göteborg & helgen som gick.

Allmänt Permalink0
Jag har förärats med ett par fina presenter från företaget jag  jobbar på, bla en superfin gästbok där jag kommer att dokumentera fina middagar och glada skratt.
 
Med plats för vad man ätit, druckit, sagt & gjort. Bild på mat, gäster eller både och. Toppen och superfin bok, häri kommer många glada minnen att fyllas på.
Alla anställda fick också en sommarpresent i form utav ett presentkort på Väla vid vårt senaste kvartalsmöte. Detta kommer nog att bli ett bidrag i ett par skor. Just nu går jag runt på sneakers och flipflopp och jag vill gärna utöka garderoben med en somrig variant med lite klack så vi får väl se vad vi kan hitta på.
I lördags morse styrde jag, Petra & Cilla bilen mot västkusten och Göteborg. Vi åkte tidigt för att få ut så mycket som möjligt utav dygnet som skulle spenderas där. Väl framme badade staden i sol och vi tog vår lilla medhavda kylväska och slog oss ner i Kungsparken vid kanalen för att fira vår ankomst ;-)
Bubbel för att det är vi som är "bubblorna" och jäger för att vi alltid skålar i det vid ankomst til destinationen, det är sen gammalt.
 
 
Självklart blev det ett obligatoriskt besök i de vuxnas godisbutik på Swedish Match. Ett kärt återbesök för mig som icke snusare och premiär för de andra två. Beställningar hemifrån såklart, både på den Gastronomiska och på veckans.
 
 
Brunch var bokat på Hotell Bellora, också detta ett återbesök för mig som var där så sent som för två veckor sedan. Favorit i repris med Bellini, sol och pizza. Varför frångå ett vinnande koncept liksom.
 Brunch, Bellini, Bellora & best friends, detta fyllde hjärtat med värme och glädje kan ni tro.
 
 
 
Ett av mina absoluta favoritställen i Göteborg är Juan Font, här blir man aldrig besviken. Så proffsigt och underbart och personalen är fantastisk på att trolla fram magiska drycker med dess historia, ursprung och specialliteter samtidigt som de får dig att känna dig unik. Lovely!!
 
 
 
 
Mitt senaste tillskott i vänskapsväg, fina Sara kom och gjorde oss sällskap över lite goda drycker. En riktigt frisk fläkt, ett yrväder och en virvelvind i samma person. Hon gör mig glaaaaaad.
 
Middag intogs lite senare på Hello Monkey på Magasinsgatan men där missade jag att fotografera, eller bilderna blev inte så bra. Maten såg inte alls så läcker ut som den var och jag anser fortfarande att bilder främst ska inspirera.
En promenad genom staden efter middagen och ett avslutande glas på Bar Himmel blev det  innan vi styrde stegen mot vårt hotell uppe på Avenyn, Elite Park. Vi hade ett så bra rum som jag dessvärre också missade att föreviga och kom på det först när det var dags att checka ut och då var det inte samma vackra syn med obäddade sängar, handdukar mm som var i en salig röra ;-) Jag har dock noterat rumsnumret för ev. framtida besök. Rum, service, frukost, allt var toppen. Vi sov gott och alla var nöjda när det blev söndag.
 
Vi var inte helt redo att lämna Göteborg efter utcheckning så vi fortsatte att njuta av staden och dess utbud. En promenad med fika i Botaniska, shopping och lunch vid Grönsakstorget hann vi med innan vi styrde söderut igen. Vi promenerade drygt 20 000 steg på söndagen vilket är rätt bra jobbat tycker jag. Hemma blev det även ett styrkepass på gymmet innan jag höll kväll och summerade alla goa minnen.
 
 
 
 
Det här är sånt som bara lägger sig som bomull runt hjärtat, hårt vadderat och som i alla fall jag mår sååå bra utav. Vart åker vi nästa gång tjejer ;-) En fantastisk helg med fantastiska vänner. Tacksam är bara förnamnet.
Till top