marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Myror, sommar & glada färger.

Allmänt Permalink0
Ett tag såg det ut som att vi lyckats med jordgubbarna, röda och fina men med massor utav myror.
Jo, tjena.... De äter inte på gubbarna utan krälar mest i jorden men känns ändå inte så läckert ;-)
Nu har jag nya fräscha naglar och en lite kortare variant så att de håller sig fina hela semestern. Ellen var också med igår och gjorde sig fin och hon valde en spetsigare variant i matt, vitt som hon blev jättenöjd med.
Solen sken när vi kom hem och det blev en stund med näsan i vädret bara för att än om klockan var nästan halv sju. Den nya bikinin testades och jag konstaterade att jag nog kommer att bränna mig på utvalda ställen då den har ett litet annat snitt än den förra, men men...
Jag blir hursomhelst glad av den pigga färgen.
 
Till kvällsmat igår medan solen gick ner blev det räksallad och laxnuggets från Jespers Fisk ihop med kokt ägg, bröd och ost. Så himla gott och enkelt. Jag som körde 5:2 hoppade över ost och bröd dock. Igår var min sista 5:2 dag innan semestern men det kändes skönt "att rensa kroppen" efter smörgåstårta och annat som jag unnat mig under veckan. Vågen samarbetade i morse och det var även den sista vägningen innan ledigheten, Nu är det semester och då är jag mycket mer tillåtande även om jag fortfarande håller igång träning och äter hyfsat balanserat. Allt handlar om balans.
Fredagsfeeling & det röda temat fortsätter.
Med solen som sällskap körde Johan & jag idag till jobbet för vår sista arbetsdag innan vi tar ledigt. Efter jobb ska jag åka direkt och få fixat fransarna och sen blir det middag och bubbel på stan med kompisar. Ljuvligt och jag tycker det är så härligt att fira in semestern, det är något speciellt med denna dagen, den sista innan semestern och det känns på hela kontoret idag.
Jag säger hejdå och på återseende till vår säljkorridor. Vi ses igen i Augusti, pigga & utvilade.
Frukostbullar från Brödkultur och gemensam frukost för personalen idag. Tänk vad så lite kan betyda så mycket. Goda surdegsbullar med ost, skinka & grönt. Mums! 
 
Det ska bli såååå mysigt och skönt att vara ledig men jag måste erkänna (vilket är positivt och glädjande) att jag känner inte samma "behov" av ledighet som jag gjort tidigare år. Denna ljusa, soliga och fantastiska vår och sommar som vi haft och som pågår NU har gett mig massor utav energi och jag är inte slutkörd. Underbart är det. 
Vi ses i helgen vänner. Alla ni som har semester, fortsätt Njuuut och alla vi som ska gå på semester, Nu är det bara några få timmar mellan oss och ledigheten, Lovely
 
 
Till top