marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Smörgåstårta & reafynd.

Allmänt Permalink0
Jag tror det var tio år sedan jag åt smörgåstårta sist men igår var det dags igen.
Chefen bjöd hela företaget på lunch igår och då jag inte hade ngn egen lunch med så tänkte jag att det kunde väl vara ett alternativ. Förr älskade jag smörgåstårta och kunde äta i princip hur mycket som helst ;-) Det var gott men inte alls som jag mindes det. Jag har ju iofs lagt om min kost rätt rejält de sista åren så vitt bröd, majonnäs och annat "klet" ingår allt som oftast inte.
Duktiga Två Systrar var kreatörerna bakom tårtorna.
På kvällen var det dags för AW med ett par kollegor nere på Strandhuset och det var verkligen mysigt. V fick se alla väderlekar komma förbi och njuta utav hav och himmel i alla dess skepnader, äta god Thai mat och bli bortskämda med fin service. Jag åt för andra gången inom loppet av en vecka deras Asiatiska Biffsallad, to die for om du frågar mig och jag kan varmt rekommendera den MEN du måste gilla och tåla mat med lite hetta ;-)
För en tid sedan shoppade jag på H&M;s reasida och igår hämtade jag ut paketet, perfekt att det hann komma innan semestern då jag bla beställt en ny bikini. Fullkomligt älskar färgen!! Egentligen var min plan att vänta och köpa en nere i Kroatien då jag tidigare hittat fina varianter där men när jag hittade denna på rean så slog jag till och man kan ju alltid köpa fler om man skulle hitta något trevligt.
I paketet fanns även lite nya träningskläder till både mig & Ellen för knappt inga pengar alls, sporttoppar för 40 och 50 kronor samt tights för under hundralappen. Roligt att shoppa då, eller hur?
 
Ikväll ska jag få fixat naglarna vilket verkligen är välbehövligt samt testköra tekniken inför resan. Jag har haft lite bekymmer med hur jag ska göra med bloggandet under resan och vilka teknikaliteter som ska få följa med då det är lite skillnad på packning när man flyger mot när man kör bil. Tidigare har jag haft en egen väska enbart till datorer (en stor variant) kameror, sladdar och allt annat som behövs och det har ju vägt en del om man säger så och nu är det lite annorlunda med vikt och utrymme.
 
Igår lånade jag en liten och behändig dator utav farmor som jag med lätthet kan ha i handbagaget och den ska jag testa ikväll, hoppas det funkar som jag vill. Att blogga två veckor i efterhand är inte roligt....
 
 
 
Till top