marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Ya-Ha, vilken kväll det blev.

Allmänt Permalink0
Härmed är semestern officiellt invigd. Bubbel, babbel, god mat, solsken och på första parkett vid vattnet i Norra Hamnen.
Idag är det molningt och vi får väl se hur det utvecklar sig under dagen men igår sken minsann solen på oss. Vi testade ett nytt ställe som heter Ya-Ha och det visade sig vara riktigt bra. Att sitta på kajkanten och bli serverad, redan där ligger det bra till. Maten var toppen (lite lite, eller så beställd vi bara för lite) Cavan var kall &krispig och servicen var fantastisk. Vår servitör tog sitt uppdrag på största allvar men med glimten i ögat. Jag klagar ofta på slö och dålig attityd hos serveringspersonal men inte här, absolut inte. Med vädret som rådde var det mycket folk och de hade mycket att göra och även om det tog lite tid emellanåt så var det alltid med ett leende på läpparna. Härligt och det betyder mycket för oss som gäster.
Skåååååål!! 
Sötpotaisfries med tryffelaioli, stekt halloumi, pilgrimsmussla, ceviche ish och räkmacka, allt lika gott och läckert upplagt.
 
 
Sol, hav & segelbåtar som lägger ut, vad mer kan man begära. Vackert som attans att vila ögonen på.
Uteserveringarna var fulla, nu är det många semesterfirara och turister i vår fina stad. Till skilnad från i fjor så måste det vara en gudgruva i år för krögarna. Det är fullt överallt, kväll efter kväll. Underbart och vi måste bli bättre på att ta oss ner på stan oftare. 
Fina tjejer och vänner. Tacksam att jag fick vara med er igår och att vi tillsammans kunde skåla in semestern.
När man suttit en hel kväll är det skönt att röra på sig och jag ändrade mig i sista stund och tog en promenad hem istället för buss. Det ångrar jag inte. Frisk luft inför nattsömnen och en vacker solnedgång. När jag närmad mig Laröd stod Petras dörr öppen och jag fick ett par minuters catch up med henne om deras resa till Värmland. Vid tolv låg jag i min säng medan mannen och mopsen snarkade ikapp. 
Till top