marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Lite om allt & vad jag gör om dagarna.

Mat Permalink1
Vad håller jag på med? Vad gör jag nu för tiden? Jag har varit på min nya arbetsplats i två veckor och nu i början (av olika anledningar som jag inte har ngn skyldighet att förklara varken här eller för mina nya kollegor, det är en deal mellan mig och den som anställt mig) så går jag på en timanställning och det blir cirka 30 timmar i veckan. Trettio timmar i en ny miljö med så mycket nya intryck och så mycket nyanser att ta in så känns det vissa dagar som att jag arbetat i 14 timmar. Huvudet är som ett litet getingbo, fast ett gulligt sådant. Någonstans i Maj och sen efter Ellens student så blir det en heltidsanställning och full fart. 
(null)
Restaurangen är såååå fin och möjligheterna är oändliga. Miljön är fantastisk och det här kommer att bli bra, det finns mycket att jobba med och min roll i det hela kommer att klarna. Just nu har jag ingen officiell "titel" och det är helt oviktigt för mig, kunde inte bry mig mindre om just det. Jag vet vad jag gör och vad mitt uppdrag är och hur det eventuellt/troligtvis kommer att förändras framöver. Det hette restaurang, reception och socila medier i inledningen men just nu så är jag mestadels städare, diskare och organisatör och ni får nöja er med det tillsvidare. Jag är nöjd, mestadels väldigt nöjd. 
(null)
Att komma tillbaka till denna branchen där jag en gång startade är en dröm för mig och hotell och tex flygplatser har alltid fascinerat mig. Mycket har hänt och förändrats under de här åren samtidigt som ingenting har hänt. Jag har väldigt mycket att lära här men jag tror att jag kan bidra oxå, jag har många års erfarenhet av service och försäljning som kan komma till användning men lite ledsamt så  känner jag motstånd från vissa håll och människor är generellt rädda för förändringar och då blir de lite defensiva. Men, det finns de som tror på Mig i detta här och ni vet vilka ni är. Ni pushar mig i rätt riktning och jag är er tacksamma för det. Att jag får vara jag och att jag anställdes för just det, den jag är och inte den någon vill att jag ska vara. Mitt år 2024, har ni hört det förut? Jag bestämde ju mig för att sluta säga, jag kan inte, jag vågar inte och istället säga ta för mig lite mer.
(null)
Att få komma hit gör mig glad, det är ett fyrstjärning otroligt vackert Boutique Hotell med en restaurang som behöver ett tydligt budskap kopplat till Hotellet. Samverkan mellan de båda och det kommer att bli ännu bättre än vad det redan är.
(null)
Efter första veckan på nya arbetsplatsen landade jag och Johan en kort stund på en annan favorit för att hänga, äta kvällsmat och summera och surra och analysera och återhämta. Jag hade ju inte direkt ett stillasittande arbete förut än om det var ett kontorsjobb placerat bakom ett skrivbord men här gör jag mellan 22 000 och 26 000 steg på en dag. En dag, inte en långpanna. Jag är inte så bra på att sitta still så att få ngn timme på bästa barplatserna på Regio var underbart.
(null)
 
(null)
Imorgon är det min födelsedag och då ska den här godingen öppnas. Ett paket som levererades med UPS i förra veckan och som sen dess stått i garderoben och väntat. Wiiieee.
(null)
 
(null)
Glad och tacksam över nya möjligheter men full av alla nya intryck så var det både skönt och roligt att få gå på vinprovning med nya vänner en kväll för att koppla av och bara njuta. Det är en av mina superkrafter, att njuta i vardagen.
(null)
Klänning och nytvättat hår men fortsatt med temat fotriktiga skor. Det är VIKTIGT att ha rätt och bra skor när man står och går mycket och jag är i den åldern nu att jag (delvis) slutat att vara fåfäng. När det kommer till jobb och träning måste funktion gå före.
(null)
 
(null)
 
(null)
Johan hämtade mig när kvällen var över och vi hann köpa mjölk till kaffet dagen därpå innan hans "nya" förmånsbil la av. Efter en knapp vecka. Japp, motorlampan började att lysa och nu har bilen stått på verkstad i en vecka. I sin nya roll på befintlig arbetsplats ingick bil men han fick tillsvidare ta över en tidigare kollegas bil då det fanns tid kvar på leasingavtalet. Kollegan lämnade in bilen i ett uselt skick. Fy skäms, skitig och trasig, den lät inte frisk och det kan den inte ha gjort när han haft den heller. Johan började med rekond och sen hände detta. Du får en bil, det blir bra. Eller inte... Just nu har han en annan bil i väntan på vad som ska ske med den som står på verkstad så fortsättning följer.
(null)
I måndags sken solen från en härlig himmel och tro det eller ej men det blev minsann bikinipremiär. Bara en timme men den timmen räknas oxå och det var ljuvligt. Som alltid när säsongen startar så är man ju så genomskinlig att man är rädd för att skrämma eventuella förbipasserande. Senare på dagen gick jag in till stan och då fick jag ha vantar på mig så solen var bara varm i lä just den dagen.
(null)
 
(null)
Ellen har lärt mig att shoppa second hand och det här fina skinnbootsen från Rizzo hittade jag på Myrorna på Kullagatan för endast 75:- Det är en av de bättre sakerna med att arbeta i stan och inte på trista Berga Industriområde. Jag kommer till city nästan varje dag och kan göra ärende på väg till och från jobbet. Jag får gå vid vattnet och se både soluppgångar och solnedgångar. Lycka.
(null)
 
(null)
 
(null)
För att sen få komma hit. Vackra The Vault Hotell med mat to die for. Luncherna är AMAZING, här nedan en smashing vegetarisk rätt på bakad spetskål och variation på jordärtskocka, marconamandlar och hollandaise. Kom och hälsa på oss och om DU eller någon du känner vill komma och arbeta med/hos oss så behöver vi både kockar och serveringspersonal. Gör som jag, bli glad på ditt arbete i en vacker och kreativ miljö ❤
(null)
 
(null)
Vår julkapp från Ellen, en prenumeration på Elle Mat & Vin och jag blir lika varm i hjärtat av adressen varje gång tidningen dimper ner i lådan. Idag, fredag (ledig dag) och dagen innan MIN dag ligger jag faktiskt i detta nu i sängen och bläddrar i den, sippar kaffe och försöker att få ihop ett inlägg till Er.
Ett kanske lite spretigt inlägg men i min struktur och med mitt kontrollbehov så är jag ändå just nu lite spretig och det känns ok. Jag över mig fortfarande, och jag blir bättre, på att släppa sargen.
Och om jag inte är den absolut bästa just nu på att höra av mig till er mina vänner så är det inte för att jag inte vill, tvärtom, MEN jag har fullt upp med att hitta mig själv i detta nya och göra så bra ifrån mig som jag bara kan.
(null)
 
(null)
Igår när jag gick av mitt arbetspass så frågade jag snällt oxå fick jag en finkaffe av en kollega ❤
Små saker men betydelsefullt för mig och det kändes fint.
(null)
 
(null)
Däreftert gym och sen ett galet gott vitt från Vouvray och med chips som transporterats enda från Bergamo. I alla enkelhet. Och därefter gjorde Johan en kyskåpsrensning som blev till en fantastisk rätt på glasnudlar, diverse grönsaker och glaserad brysselkål. 
(null)
Nu ska jag fixa lite ärenden, tvätta bilen och träna medan Kamal och hans crew kommer och städar huset inför helgen och ikväll blir det festligheter. Ett förfirande, en Aperitivo på lokal med vänner inför den stora dagen imorgon då jag ska på hemlig ort med familjen. ÄLSKAR att fylla år. Att fylla år betyder att man lever och det om något bör firas. Allt bör firas enligt mig. Vad tycker du? Tycker du om att fira och sätta guldkant på vardagen? Tills vi ses.
 
Puss & Kram ❤

 
#1 - - Hanna:

Härligt att min present redan kommit fram😉. STORT lycka till på nya jobbet, kommer bli amazing🤩🥳👊🏻

Svar: 🤣🤣
Marie Rimmenstedt

Till top