marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Livet ❤️

Mat Permalink0
Ja, vad ska man säga, livet rullar på i en hiskelig fart och jag känner att jag inte riktigt hinner med här inne. Det tar på krafterna att byta jobb. På ett både bra men oxå delvis dåligt sätt. Jag ska hitta min roll ibland det och dem som redan finns. Bland dem som redan är kollegor och vänner ska jag finna min plats och framförallt ett fungerande och hållbart samarbete. Personal har oxå under den korta tid jag varit här sagt upp sig och vi hamnade i ngt som man kan kalla en "lätt identitetskris"
Nu tror jag att vi och jag är något på spåren och att jag kommer att hitta min plats. Jag vill absolut inte låta negativ men saker blir inte alltid som det är tänkt men de kan oxå i det här bli ännu bättre.
(null)
Mellan jobb och funderingar rullar "mitt gamla liv" på. Jag tränar och umgås med mina vänner och min familj. Mina arbetstider är ju helt upp och ner mot innan men det är verkligen inga problem och min sömn som jag jobbat med i många år är nu så bra den kan bli. Träningen är inte lika regelbunden som den varit men jag har ju fått ett helt annat tempo på vardagsmotionen och den är en väl så viktig del i helheten av hälsan.
(null)
Mellan varven lägger jag in ett hemmapass i hallen. Då blir det mindre vikter men fler repetioner och ett högre tempo. Det här har funkat för mig i alla år och så även nu. 
(null)
 
(null)
Födelsedagen fortsätter att lämna spår efter sig och i förra veckan så kom äntligen min efterlängtade väska. En riktigt uppskattad present. Den här gör mig glad på riktigt och ni som inte fattar ni fattar inte men ni andra, Oh Yes baby, Välkommen hem till mig ❤
(null)
 
(null)
 
(null)
Fokus, fokus och pannben. Ibland är inte viljan där innan men definitivt ALLTID efteråt.
(null)
 
(null)
Lillördag och CHAMPAGNE och dagen därpå på väg till jobb med min nya kompis.
(null)
 
(null)
 
(null)
Att jobba på restaurang igen betyder att man får frukost och P-mat. Ibland i sällskap och ibland som här, i ensamhet. Det är både lyxigt men oxå annorlunda att inte ha matlåda vilket jag haft i många år. Vår frukost är väldigt fin och de dagar jag arbetar dagpass kan jag äta där och då ligger mitt fokus på proteinet, gärna äggröra med kalkon, ost och grönsaker och OM jag vill lyxa till det så finns det crossianter och nutella (en gång har jag ätit det här) vilket är mitt motto på en bra hotellfrukost när jag själv är gäst. Efter frukost, en extra kopp kaffe och ngt sött. Mmmm... 
(null)
Showtime. Arbetsklädd och redo för gästerna. Jag tycker om att vi har arbetskläder så att gästerna kan se vem som är personal och inte, framförallt i den här typen av verksamhet. Jag är tillbaka i en bransch som jag inte verkat i på över trettio är och samtidigt som det hänt massor så har det inte hänt någonting. Svårt att förklara men ett tydligt exempel är ju löneutvecklingen som verkar ha hamnat nere i källaren och då i en bransch som fullkomligt skriker efter personal. Ja, det gör ju iofs sjukvården oxå och där är det väl än viktigare men du fattar vad jag menar.
Det är få saker som motiverar så snabbt och effektivt som en attraktiv lön. Och självklart ska du göra skäl för den. Titlarna kan ni stoppa någonstans, det handlar om ansvar, driv och att arbeta för laget men branschen måste visa att den tror på sin sak. OB:et är tex ett skämt jämfört med handels.
(null)
 
(null)
Jag har belönats med en arbetsplats som har ett eget gym och det ser jag som en jädrans fördel.
Det har inte blivit många pass men det kommer att bli framöver, jag får bara se till att ha en träningsväska redo på plats så att jag gör det enkelt och tillgängligt för mig.
(null)
 
(null)
AW med Johans kollegor på Benchwarmers och där fick jag min födelsedagspresent av Anna och Oscar, en pepparkvarn från Le Creuset.
(null)
 
(null)
Shoppade Flowerpot lampor (en present till mig själv) en greige till sovrummet och en svart till hallen. En present blev två för om de är små får man ta två, det är sen gammalt.
(null)
 
(null)
 
(null)
När man jobbat sent kan man vakna med påsar under ögonen även om man sovit rätt antal timmar och då kan behöva lite hjälp på traven innan gymmet.
(null)
 
(null)
 
(null)
Lördagskörv och CHAMPAGNE. Denna fick jag av mina fd kollegor vid en AW som vi hade här hemma för ett par år sedan och nu var det dags att dricka den och lägga det sista av den arbetsplatsen bakom mig. Blanc de blanc är och har aldrig varit min favorit så förväntningarna var inte särskilt höga men den här var faktiskt "hållkäftengod" Kul att bli överraskad på det hållet.
(null)
 
(null)
 
(null)
Efter den ljuvliga eftermiddagen var det dax för nästa trevlighet då bror och svägerska bjöd ut på födelsedagsmiddag på okänd restaurang. När de kom hit hade de med sig blommor, chips och bubbel som vi avnjöt ute på altanen innan färden gick mot Ålgränden och en superduper kväll.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Så ljuvlig kväll med god mat och goda viner. Vi drack såklart bara Magdalenas viner från M Wines.
Där hennes viner finns (kanske snart oxå på en arbetsplats nära mig) där dricker vi dem.
(null)
 
(null)
Dagen därpå sken solen och det blev en dag utomhus med inte så många knop gjorda.
(null)
Att bara få sitta i solskenet och lata sig är väl ändå något som vi alla längtat efter. Fler sådana här dagar tack. Uteplatserna fick sig en uppfräschning och snart är vi redo att har baröppning.
(null)
Och precis när man gjort allt fint och torkat och torkat så antingen börjar det att regna eller så är det en satans massa pollen, eller ännu värre en grön sörja i kombination. Blääää.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Försöker (igen) att lägga folkus på mer grönt och mer protein då jag vet att jag mår som bäst utav det. Det kommer mer naturligt med våren och sommaren men att tänka till lite extra skadar inte.
(null)
Röran med färskost, oliver och flagad mandel var en hit och den kommer att få återkomma under sommaren ihop med lite lätt och fräsch rosé.
(null)
Så mycket grönt, älskar det och att det sen blev middagar till flera dagar i olika variationer.
(null)
 
(null)
 
(null)
Till dessert blev det frusna vindruvor och det är så gott. Har du ett tråg och de börjar att bli lite ledsna så släng dem inte utan styckfrys och plocka fram till dessert eller en varm sommardag som snacks.
(null)
 
(null)
Hemma. Trivs här, både ute och inne. 
(null)
Det var lite om allt och inget. Söndag idag, har sovit ut, blivit bortskämd med frukost på sängen och sen varit på gymmet. Mer om det och annat kul i nästa inlägg. Tills vi ses.
 
Puss & Kram ❤
Till top