marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Återbesök och City Alta.

Mat Permalink1
Igår startade dagen såhär, första morgonen och frukosten i Italien.
(null)

(null)
I stort njöt vi av staden, maten och drycken. Strosade runt, samlade steg och shoppade.
(null)
Gick på Aperitivo, köpte varsin Aperol och fick in chips och nötter och korv och nachos. Aperitivo är allt fint 🧡 och som vi brukar så satte vi oss i en stökig korsning full med bilar, mopeder och avgaser. All inclusive 🤣🤣
(null)

(null)
Fyllde på sminkväskan med fina produkter från Kiko, introducerade detta ställe för Ellen som oxå köpte lite av varje.
(null)
Fernet to go….
(null)
Utanför rummen sitter en knapp som lyser om vi är på rummet eller inte. Ett bra sätt att se om "barnen" är hemma eller inte 😝 lampan är kopplat till nyckelkortet så när du tar bort det från hållaren och lämnar rummet så slocknar lampan. Antar att det är en bra grej för housekeeping.
(null)
Middag blev det hos Guiliana och det var sig precis likt från förra gången. Johan, Ellen och David ville hit medan jag egentligen var nöjd efter mitt förra besök här. Det ÄR ett kul ställe och det öar Italien på riktigt liksom. När vi kom var vi nästan först men strax efter var restaurangen fullsatt och sorlet vetat högt och glatt. Jag gissar att det är en kapacitet på ca 200 gäster och Guiliana hon styrde och ställde som vanligt, både med gäster och personal 🫶
(null)
Vill ni ha vin? Jatack. Rött eller vitt? Rött tack.
Ok, varsågoda, 30 sekunder senare stod det en nött grunka för 4 personer på bordet (som ingick) alternativ? merförsäljning? Nope.
Såhär jobbar de på detta stället ❤️
(null)
Desserterna, på Italienska. Vi fick en översättning på ungefär 3 sekunder men jag snappade upp Tiramisu så det fick det bli. Man måste ändå älska Italienarna lite grann för deras självförtroende 😘 
Tre rätter med vin och en enorm salladsbuffé för 25 euro per person, helt ok.
(null)
Stället är en institution, en kulturupplevelse och mer därtill och Italienarna själva fyller det kväll efter kväll. Det här är ingen turistfälla, det här är deras ställe. Fråga Glenn Strömberg och hör vad han tycker…
(null)

(null)
Oxå, det bästa av allt. Promenaden hem efter middagen. Ljumma sommarkvällar och torg och uteserveringar som är fyllda till bredden.
(null)
Idag ska vi till City Alta, solen skiner och vädret är ljuvligt. Kaffet är intaget och vi har fyllt på med resorb. Tills vi ses.
Puss & Kram ❤️

#1 - - Hanna:

25 euro för allt det, ja tack!! Verkar hur sakligt som helst💃 Imorgon bär det av till Rivieran….jag är redo för dagar med SOL inte REGN som i juni🥳😁

Svar: Unnar dig allt solsken min vän 🌞
Marie Rimmenstedt

Till top