marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Mopsträff & Granola

Permalink0
Älskar att komma upp och träna på morgonen, så skönt att ha dagen fri att disponera sen. Igår var ju Johan och jag på Drottninggatan 35 och firade deras ettårsjubileum vilket vi återkommer till i nästa inlägg och detta gjorde att sömnen blev några timmar mindre än planerat och det kändes i kroppen klockan nio i morse. Men som sagt, det var gött efteråt! Idag var det x kul för både Åsa och Tina var där oxå. Inte för att man har tid att prata eller så under passet men det är ändå skoj när det är människor som man känner. Efter avslutat pass åkte jag ännu en gång inom Joe och hans fantastiska juicer på Väla, idag blev det en "stress me down" med bla. jordgubbar och ingefära som fick fylla på energiförrådet. Vid lunchtid var det dags att bege sig till Pålsjö för lite mopsträff, inte så många denna gången men väldigt lyckat och Bob har sovit sen vi kom hem. Härligt att se Alfons i fin form då han för ett par veckor sedan blev attackerad av en husky och har legat inlagd på djursjukhuset i två omgångar.
Att fotografera djur är ibland det svåraste som finns, aldrig stilla....
Ellens kompis Alva gjorde oss sällskap och tjejerna hade en mysig dag i detta underbara höstväder. Frukostar haren tendens att upprepa sig eftersom man oftast i veckorna har begränsat med tid så idag har jag rostat en granola med quinoapuffar och kokosflagor från Kristin Kaspersens bok Good Food som ska få variera lite här ett tag framöver, det luktar just nu härligt av kanel i hela huset då det var en av smaktillsatserna. Längtar till imorgon bitti! Söndagskvällen rundas av med snarkande mops och ett avsnitt av Bron innan vi laddar för nästa arbetsvecka , en kort sådan med tanke på att det är höstlov. Jag har tagit ledigt torsdag och fredag och det blir bla en tur till Halloweenläskiga Liseberg. Trevlig kväll.
Till top