marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Det godaste jag ätit på läääänge!

Permalink0
Lillördag betyder x god mat och dryck på Stuterivägen och att alla är hemma och äter ihop samtidigt. På menyn idag stod veckans tredje rätt från Linas matkasse, en rätt precis i min stil.
Jag skulle kunna äta denna typ utav mat 7/24
En variant på Taco med salsa och goda tillbehör, koriander och en god dressing smaksatt med dijon. Himmel & pannkaka vad gott!
 
Jag som inte äter bröd åt min i blad av Romansallad.
Marinerat fläskkött i en rubbing utav goda kryddor, tunt skivat inför servering. Ellen äter ju inte griskött så hon fick samma fast med strimlad kyckling (sorry för dålig bildkvalitet)
Fräsha grönsaker & dressing.
Heja Linas Matkasse! Det här kan ha varit den godast rätten sedan vi startade vårt abonnemang.
Innan middgen en god Corona  och lite chilinötter. Efter middagen och Bobs kvällspromenad blev det supergod, mjuk och härlig saltlakritskola ifrån Chocolate. Oj, oj oj....
Gillar Lillördag måste jag säga ;-)
 
Imorgon 5:2 och endast 500 kalorier, inte mycket till njutning då ;-)
 
 
Vad har annars hänt idag? Jag har varit med en kollega på IKEA Buisness och tittat på möbler och annat inför ombygnaden som drar igång den 22 December på jobb. 
Det kommer att bli så fint!!!
Materialvalen vad det gäller golv, väggar, mattor ,innerdörrar mm är avklarat och idag var det dax för konferensmöbler, möbler till receptionen och lite annat.
Efter det begav vi oss till det fd HD huset ihop med Bosse på Bergåse för avstämning och kontroll utav det golv som ska ligga i vår entré och i våra korridorer.
Nu är vi alla överens och beställningen är i rullning. 
 
För övrigt en halvsnurrig dag på jobb med en lätt irritation, vissa dagar och vissa människor...
 
Nu njuter vi utav det som är kvar utav denna onsdag och laddar inför torsdagen.
Imorgon tänkte jag börja redan klockan sju. Jag har en offert som jag gärna vill göra i lugn & ro innan telefonerna börja att surra. 
Det får bli en tidig morgon på 111:an med en mugg kaffe i bilen...
 
 
 
Till top