marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Valborg & solsken

Permalink0
Idag vaknade vi till strålande solsken, jag vet inte när det hände sist. Härligt! det blir en promenad härefter för det gäller att passa på när man för en gångs skull inte behöver mössa och regnjacka.
 
Igår var det en trist dag, jag kom inte ut alls förutom några korta rundor med Bob. Yrseln var fruktansvärd igår. Jag satt helt stilla och ändå kändes det som om jag satt i en gungstol. Någonstans var jag beredd på att det skulle kunna komma att bli så med tanke på de senste rätt så intensiva dagarna. 
Jag accepterade att det var så... 
 
Jag följde Bob goda råd och tog det rätt lugnt. Läste och låg på soffan tillsammans med honom.
jag terapimålade lite i min bok för att skinga tankar & känslor.
På eftermiddagen kom Johan hem och fick sin överraskning. Jag vet faktiskt ännu inte om han blev glad för den eller inte...
Hur som helst så kan nu hela familjen ge sig ut för det råder ingen brist på skor längre. De rosa har jag sedan tidigare och har inomhus på gymmet (när jag nu är där) och de i mitten har jag utomhus till PW och intervaller.
 
 
I förra veckan såg jag de rosa på XXL när vi var där i ett annat ärende. De var då nedsatta från 1499:- till 499:- och råkade finnas i Ellens storlek. Självklart fick de följa med hem till henne. 
Lite rester från fredagskvällen åkte fram och förgyllde gommen.
 
 
Då jag de senast dagarna gått omkring i onepiece och jag igår kände mig dålig och nere tog jag och ryckte upp mig framåt eftermiddagen. Jag hoppade in i duschen och tvättade håret, fick på mig lite smink och bytte till andra kläder än myskläder. Ibland är det så att om du fixar till utsidan så kan det kännas lite bättre på insidan och skulle det inte hjälpa så är det i alla fall trevligare för omgivningen ;-)
Vi åkte ett ärende till Coop för att komplettera lördagens middag som skulle komma att bli. Tidningar, glass & godis. Åh, vilken middag det blev sen!! Det fanns en bit lax och en bit ryggbiff kvar i frysen sen tidigare middagar och Johan hade lite grönsaker med sig hem från sin mässa som blev en supergod måltid.
Ellen hade sovis med sina tjejkompisar nere i Hittarp så det var bara jag och Mästerkocken hemma ;-)
Halstad & ingefärsgravad lax med teryiakilaze och en botten med avocado, chili, tomat & lime. Till det en god och ekologisk ingefärsdrick från Kung Markatta. Riktigt god men jaghade hellre druckit ett glas Sauvignon Blanc eller en Chardonnay...
Till varmrätt blev det en mörbakad spetskål (fem timmar i ugnen) med ryggbiff och en kompott på syltad paprika, tomat & chili. Här hade det ju varit gott med en kraftig Zinfandel, men ack Nej! 
 
Tänk vilken middag man kan få ihop på lite rester från frysen och lite grönsaker som agerat dekoration på mässbordet i Karlstad ;-)
 
Snart kommer Ellen hem för att lämna sin övernattnngsväska och dra vidare till IP där hon ska vara Boll-Lisa på damernas match idag. Boll-Lisa, vad är det för hittepå?  Det har alltid hetat Boll-Kalle, iband blir jag bara sååå trött på att allt ska vara så himla PK.
 
Nu ska jag ut i solskenet och tanka lite riktig D-vitamin innan Valborgsfirandet tar vid.
Varför firar vi Valborg egentligen?
 
 
 
 
 
Till top