marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Vad hände...

Permalink3
Usch vilka dagar jag har haft!
I söndags kväll blev jag dålig och är fortfarande.
Idag tisdag fm är första gången jag lämnar sängen. Jag har sovit, sovit och sovit. Anledningen till att jag är uppe nu är för att jag tvingar mig. Jag måste testa att äta och jag måste testa var energin är...
 
Hela kvällen i söndags och hela natten mot måndagen låg jag och väntade på att sjukdomen från helvetet skulle bryta ut. Magen stod i åtta hörn, illamåendet galopperade i mig och jag kallsvettades till klockan 04 när jag äntligen lyckades somna ett par timmar.
När klockan ringde 06 var det inget alternativ att åka och jobba tyvärr. Illamåndet var i stort sett borta men ersatt utav värk i alla leder och en trötthet ifrån jag vet inte var.
 
Ellen gick till skolan, Johan körde till jobb och Bob & jag somnade om. Halv fyra vaknar jag till och frågar Johan om Ellen kommit hem eller om jag drömt det. Svaret var att hon kommit hem för en halvtimme sedan och satt i köket och åt mellis. Jag somnade om igen.
 
Under hela dagen igår åt jag fyra Finncrisp och drack Ramlösa. Det var ingen större bedrift att genomföra en 5:2 dag igår.
Inte konstigt att energin är låg men aptiten fanns/finns inte.
 
Idag har jag som sagt tvingat mig att äta frukost och just nu är magen som en torktumlare vilket inte är konstigt då den är helt tom sedan igår. 
Det är min förhoppning att jag ska återhämta mig till morgondagen för att åter kunna åka och jobba.
Mitt lilla mopsnylle har hållt mig sällskap. Han är väldigt nöjd när någon är hemma och håller honom sällskap och han är ett mysigt sällskap och tröst när man känner sig vissen. 
 
Johan har gett sig mot Stockholm nu för ett par dagar med jobb & mässa. Jag hoppas att han klarar sig ifrån vad det nu är jag har/har haft.
 
Träning för mig får bli om det går senare i veckan. Hitintills (sedan veckan innan jul) har jag stenhårt kört minst 3 pass utav "träning för latmaskar" i veckan samt lite PW. Gymmet och mina favoritpass som Tabata & CX har fått stå tillbaka förra och denna veckan då Johan rest och jag prioriterat Ellens träningar med skjuts och mat. 
När tiden för gym inte finns är det super att kunna träna hemma!
Jag rekommenderar åter igen denna enkla bok för er som har lite svårt att komma igång. Min ligger alltid framme som en liten påminnelse ;-)
 
Nu ska jag sova en stund och sen får jag nog tvinga in mig i duschen. Ikväll är det föräldramöte men det vet i tusan om jag fixar det...
 
Vi hörs & syns.
 
 
 
 
 
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men usch då, hoppas du är helt återställd snart!

Svar: Åh, tack snälla för omtanken :-)
Marie Rimmenstedt

#2 - - Farmor:

Sköt om dig hjärtat!

#3 - - Farmor:

Behöver du hjälp så säg till!

Till top