marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Lunch x allt på Pumphuset.

Permalink0
Om ni inte varit på Pumphuset i Borstahusen så är det min rekommendation att åka dit.
 
Igår eftermiddag åkte vi på en liten utflykt för att äta lunch. Vårt mål var På Piren på Råå men pga vädret så var där dessvärre stängt. Vi fortsatte mot Hamnkrogen i Barsebäck men ändrade oss på vägen dit & körde av i Borstahusen. Ett bra val visade det sig.....
 
Pumphuset ligger nere vid vattnet i Borstahusen strax innan Landskrona. Förutom restaurangen finns det ett museeum och en konsthall där du samtidigt kan passa på att förkovra dig. Igår pågick bla en utställning med Brigitte Söndergaard.
 
Johan körde och höll sig till mineralvatten medan jag fick mig ett glas kallt bubbel, en Cremant från Frankrike.
 
Jag hade redan på morgonen sagt att jag ville åka till Jeppe och köpa ostron till lunchen så när det nu inte blev så, så blev detta ett naturligt val för oss. Vi började med Bayscallop & Rockefeller.
Himmel, såååå löjligt goda de var. Båda två!!
Efter ostronen fortsatte Johan med stekt strömming och jag med  fem serveringar utav sill. Två mycket bra val visade det sig. Vi var mycket nöjda båda två. Snyggt presenterat, bra service och så jädrans gott.
Vi börjar nu att räta upp vår brist på fisk & skaldjur sedan Tysklandsresan. Tyskland är bra på mycket men fisk är tyvärr inte en utav deras styrkor....
Kolla så fräscht.
 
På kvälln blev vi bjudna över till familjen Pihl för at fira att Jeppe gått på semester. Det blev hämtmat från bästa Bahn Mi King och lite Champagne som Jeppe förärats med utav en kund. Enkelt och som alltid väldigt trevligt. Underskatta inte att hämta mat... 
När de var dax för oss att ta Bob och gå hem stannade Ellen kvar på sovis. Det gäller att passa på för snart är det vardag även för juniorerna. Jag börjar jobba imorgon och Ellen & Johan ska börja uppladdningn inför Eskilscupen. 
 
Så här glad blir man utav goda vänners sällskap. Tack för mysig kväll än om vår jycke var lite stökig just igår ;-)
 
Nu ska jag ge mig ut på en promenad och sen ska vi avsluta semstern med en lunch någonstans, mest troligt i Viken på Hamnplan 9, om vi inte ändrar oss och åker till Helsingör för smörrebröd & pilsner. Den som lever får se. Hej hopp!!
Till top