marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Frukostbullar & biverknngar.

Permalink0
Gokväll vänner.
Torsdagen började bättre än den slutade ;-) Efter frukost bestämde jag mig för att åka till jobb trots att jag inte kände mig helt ok. Tänkte att jag kunde jobba halv dag i alla fall...
Förmiddagen var jobbig men sen gick det allteftersom lite bättre, jag tog en timme i taget. Jag måste erkänna att jag var lite skärrad utav de två tidgare dagarna.
 
Igår efter att jag kom hem från Halland ringde jag min husläkare för att boka en tid och medan jag väntade på att bli uppringd utav dem kom jag att tänka på allergimedicinen som jag började att ta i söndags. Tänk om det var den och dess eventuella biverkningar som gjorde mig så yr. Det stämde ju med tiden från det att jag började att ta dem.
 
Innan jag hann ta fram bipacksedeln ringde en sköterska från mottagningen upp mig och jag delgav henne mina symptom och tankar. Jag hade tur för  det visade sig att hon var utbildad allergisköterska (eller ngt ditåt)
Vi hade ett bra samtal och bestämde att jag skulle sluta ta mina tabletter. Hon gav mig oxå råd om hur jag skulle hantera allergisymptomen. Jättebra att prata med var hon och hon gav mig inte alls känsan av att "jag störde"
 
Jag upplever de gånger jag söker läkarvård att jag stör dem, kanske egentligen inte sköterskorna men läkarna!
 
Hur som helst så känner jag mig ngt bättre idag och hoppas att den enkla lösningen är just biverkningarna. Jag har hellre pollenallergisymptom upphöjt till hundra än den fasansfulla yrseln...  
 
Imorgon är en ny dag och jag hoppas på ytterligare framsteg. Vi börjar med en halv dag imorgon oxå.
 
 
För att skingra tankarna och inte vara stilla (då är det värst) bakade jag frukostbullar ikväll. Jag testade ett nytt recept som bara skulle jäsa en gång. Supersmidigt!! En timme "in alles"
 
Ellen och henns kompis Tyra ska ha kompisar på övernattning mellan fredag-lördag och tjejerna måste ju ha frukost ;-)
På söndag gör jag en ny laddning och lägger i vår egen frys. Jag älskar doften utav nybakat och vetefri diet till trots så händer det att jag fuskar ibland. Inte ofta, men bland...
 
Imorgon är det fredag och jag önskar mig fredagsfeeling, den vanliga sköna känslan som brukar hänga med hela dagen. Ni vet, fulsjunga i bilen och allt det där ;-)
 
 
 
 
Till top