marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Amazing weekend, husvisning & Mors dag.

Permalink0
Lördagen väckte mig med strålande solsken och jag begav mig ut på en morgonpromenad ganska omgående och plockade ännu en bukett konvaljer, denna gången till skänken i sovrummet. Fint tycker jag.
När jag på min runda passerade Laröd IP var det full aktivitet och hela mittcirkeln på A-plan var full utav små livliga fotbollsben. Underbara ungar i en finfin förening.
 
Det kändes redan på morgonen att det skulle bli en härlig helg.
 
Med risk för att vara tjatig: Jag älskar MatHem, de levererar tom hem på helgen. Varför ska jag starta bilen och trängas på Maxi när jag kan sitta i min trädgård och njuta uav sol & ledighet och få maten hemkörd OCH inburen <3 
Att promenera innan frukost gör mig hungrig och efter att jag sorterat in i kyl & frys blev det en ägg & majonnäsmacka på grovt bröd som intogs utomhus, såklart. 
Saknade kanske en tomat (hade tydligen missat att beställa de) annars en perfekt frukost.
 
Skiner solen så kan det ju hända att det blir en glass ihop med mopsen oxå ;-)
 
 
Charkreseter från mitt & Annelies lillödagsfirande blev ett toppenmellis framåt eftermiddagen medan jag vänatde hem fotbollsfolket ifrån Halmstad. När de väl kom hem till Laröd kom de inte hem, nänää..
Damerna spelade derby klockan två precis när de kom hem till IP och självklart skulle de se den, De tröttnar aldrig på fotboll ;-)
Ginger Beer och en av mina favoriter är just denna. Iskall, mycket is och mycket lime...
 
Eftermiddagen spenderades med uppackning och tvättning ifrån fotbollslägret och framåt kvällen blev det grillning. Till förrätt serverades laxsashimi ihop med ett för oss nytt Rosé som vi även fortsatte med till flanksteken och sötpotatispommesen. 
High Kick signerat mäklaren Fredrik Eklund.
 
Ett fantastikt trevligt rosé som vi kommer att köpa fler gånger denna sommaren. Inte typisk rosésmak utan snarare som ett kraftigare vitt. Många "kändisviner" är bara blaj men inte detta. Här har man i mitt tycke lyckats. Lite kul med ett mäklarvin dagen innan vår visning.
Visningen utav Stuterivägen skulle ske på söndagen mellan 10:40-12:40 så efter att jag städat av och plockat undan det sista begav vi oss till stan för att fika på Två Systrar. Innan vi kom iväg hade jag ett litet lätt stersspåslag som jag lyckades hålla i schack/häva med en promenad.
 
 
Självklart måste man ha visning och människor måste få komma och "rota runt" men jag måste ändå erkänna att känslan av att de öppnar mina garderober, lådor och annat inte tilltalar mig.
Bob älskar att vara på stan och han satt så fint under bordet på uteserveringen och spanade. Självklart belönades han för sitt goda uppförande med små bitar utav min crossiant,  Inte glutenfri men ack så god ;-) 
 
 
När vi fikat färdigt begav vi oss till Bruces skog för en promenad och väl hemma igen efter att Mäklaren ringt och sagt att han var klar genomförde jag ett styrkepass utomhus på gräsmattan. Härligt & det känns minsann lite i armarna idag men jag måste verkligen ta tag i att köpa ett par tyngre hantlar för mer utmaning
Då det var Mors dag igår blev jag förärad med en överraskningsmiddag på Bjäre Fisk & Skaldjur i Magnarps hamn. Strålande sol och ett glittrande hav ihop med prosecco & torsk med skirat smör och pepparrot. Underbart var bara förnamnet. Efter middagen tog vi oss de få metrarna upp till Fam Aldborn som fick bjuda på kaffe.
En perfekt avslutning på en perfekt dag. 
Måndagen är snart avklarad och den inleddes idag med ett samtal hos C i Höganäs  direkt på morgonen innan jobb. Ett bra men oxå  jobbigt samtal där jag fick ganska kraftiga stresskänningar den sista kvarten. Bilresan mot Helsingborg var tuff men absolut genomförbar. Väl på jobb så la det sig ganska omgående och det blev en bra dag.  
Jag fick ett boktips utav C som jag ska titta närmare på i veckan. Jag väntar oxå på min beställning från Adlibris som ska anlända denna veckan. Det ska bli skönt att få något att läsa igen då jag nu haft en liten paus från böckerna.
 
Imorgon ska vi fatta ett viktigt beslut på jobb gällande den nya tjänsten och jag hoppas att vi får de svar vi söker. Ha en fin vecka vänner så ses vi snart igen <3 
 
 
 
Till top