marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Frisk luft & restaurangbesök.

Permalink0
I torsdags efter jobb hade jag ett behov utav att rensa huvud och kropp. Det blev en tur till Pålsjö och tanken var att gå en runda för att komma hem med ny energi. Kroppen kändes både stark och lätt så det blev fem kilometer intervaller innan jag var hemma vilket jag var väldigt nöjd med.
Vackra Pålsjö Skog.
När jag kom hem hade puffen som jag beställt ifrån Jotex till vår hall kommit  och det gjorde mig väldigt glad.
Visst blev det fint? Lite humor är det att vår nuvarande hall är lika stor dom vårt föredetta sovrum :-)
Ännu lite senare på kvällen kom det specialleverans vid dörren utav världens bästa Jeppe från Jespers Fisk. Jag hade blivit sugen på musslor och ville ha det på fredagskvällen. Så gott och lagom enklet en fredagskväll när du är slut efter en arbetsvecka. Lyx att få det hemlevererat!
På fredagar har vi en outtalad "dresscode" på jobbet som innebär att man gör sig lite x fin för att låta fredagsfeelingen infinna sig, Gärna kjol eller klänning.
Innan jag åkte till jobb på fredagen skickade jag ett sms till våra goda vänner i Hofterup för att kolla om de ville spendera fredagskvällen med oss över lite mat och spana in vårt ny boende.
Att komma hem på fredagseftermiddagen innebär en frdagsdrink. Att den denna fredagen kunde intas ute på altanen gjorde det hela lite x angenämnt. Drink & chips, I like!!
 
Våra vänner tackade Ja till vår smsinbjudan och de musslor vi tänkt laga fick bli till förrätt oxå blev det en sallad på sous vides kalv till varmrätt. Som amuse gjorde Johan en sojagravad lax med kimchi och het sås och till dessert kaffe  & choklad. En spontan, enkel och skitgod middag med fina vänner. 
 
Inte en enda bild på varken dukning, mat eller vänner blev det. Oops....
Imorse blev jag väckt med kaffe på sängen vilket jag ääälskar.... Älskar att sippa på kaffe, surfa och läsa nyheter medan jag hör hur frukosten förbereds ute i köket. En perfekt start för mig.
Till frukost blev det smoothie, avocado, äggröra, kalkon och tomasallad. Lyx. jag vet!!
Efter frukost åkte Johan & Ellen för att spela match (jag har redan glömt vart) medan jag röjde undan, gick ut med Bob, körde ngr maskiner tvätt som för övrigt kunde hänga ute, gick en PW, köpte bröd på Brödkltur och fikade med finaste Cilla.
Mitt <3 älskar att chilla i solskenet precis lika mycket som jag.
 
Cilla kom på eftermiddagen för att dricka kaffe med mig och had emed sig en såååå fin inflyttningspresent, bla ett spökträd som hon överlämnde med orden " de här är fina även som vissna" Ha ha, härligt med vänner som känner en....
 
 
Det vackra trädet står fint i hallen, Tack snälla rara Ni.
Tidigare i veckan hade vi bokat bord och bestämt oss för att gå på Le Cardinal och äta tillsammans med pappa som ett litet tack för att han hjälpt oss med målning & annat i samband med vår flytt. Le Cardianal hängde vi ofta på förr men nu är det nog nästan femton år sedan sist. Vart tog tiden vägen?
 
Mycket var sig likt, inte minst krysskorten som är och har varit deras deras klassiker sedan starten (tror jag) En riktigt god middag precis som förr. Inte invovativt (då har du á lá carten) men förbannat bra. Bra kött, bra såser och samma goda potatisgratäng som historiskt. Dessutom en nostalgitripp. Pappa gillar en bra köttbit och detta var mycket för hans skull. Tack paps för all hjälp <3
Jag avslutade med en magiskt god Creme Brulee med riktigt käckigt täcke. 
 
En skön lördag & nu kallar min säng på mig. Imorgon fortsätter jakten på mattor och turen går till Malmö. En liten söndagstripp och innan dess en tur till skogen med vår lille fyrbente vän.
Till top