marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Konferens, god mat, goa vänner & födelsedag.

Allmänt Permalink0
 Idag är det Johans födelsdag igen, eller inte....
Först ska jag backa bandet lite ;-) Igår var vi på konferens med jobbet och ni som läste mitt förra inlägg kunde nog känna att jag var lite negativ men ändå någonstans lite hoppfull. Nu blev det ganska bra med lite vettiga ämnen och grupparbeten. Mycket information så huvudet snurrade emellanåt. Mycket blev sagt (kanske för mycket) och mycket blev dokumenterat. Det svåra nu är att använda det i vardagen, att jobba med förändringarna. Vill vi det? Är vi beredda?
 
Som alltid på konferenser så äts och fikas det stup i kvarten vilket är väldigt trevligt, specielt när mellanmålet på eftermiddagen mest påmnner om en afternoon tea vagn med godsaker.
 
 
 
 
Hopsan vad mycket gott & vilken fin miljö det är på Radison Blue.
 
När konferensen var slut var det dax för en gemsam middag på hotellets Restaurnag; Nellys. Jag valde dock att avstå till förmånen för en annan mycket trevlig middag hos vänner som vi inte träffat på länge.
 
När vi kom till familjen Nordström så bjöds det på godsaker och bubbel vilket nog inte var en slump för det var inte vilket bubbel som helst, kommer ni ihåg? Oj vad det värmer när människor gör en glad på riktigt.
 
 
 Vi fick den här godingen! Den jag skrev om tidigare i veckan och som jag tipsade om på Instagram igår.
God mat, god dryck och även om vi inte setts på länge så kändes det som att det var igår.
Sverige spelade mot Danmark igår och det var vi ju tvugna att följa sådär lite på avstånd, tills det blev onödigt spännande för då fick vi (vissa) följa det på väldigt nära håll :-)
Klockan blev nog nästan halvett innan vi promenerade hem. För ovanlighetens skull var det vindstilla så det blev en angenäm promenad utan att det blåste (och regnade) från sidan. Tack fina ni för ni superduperkväll igår. Hemma väntade Bob som tidigare på kvällen varit hos Familjen Thulin <3 De var så gulliga och passade honom ett par timmar och tog hans kvällspromenad så vi kunde fokusera på att vara närvarande gäster ;-) Det är å uppskattat att få hundvakt ett par timmar ibland. Bob fäste enligt info inget större fokus vid Darling men hon tyckte nog att det var liiiite märkligt att han var där.
 
Oxå idag då! Eftersom Johans födelsedag av olika anledningar kom lite på korta i måndags så firar vi den idag istället, Ellen och jag var tom uppe och sjöng för honom innan han fick frukost.
 
Ljuvligt ljus i morse gav anledning till en promenad med Bob ner till Hittarp för att hämta bilen. Jag var inte nöjd där utan gav mig ut på ytterligare en för att njuta så mycket jag kunde av just ljuset. 
 
En runda till Flower Team för inköp av bordsdekorationer och lite annat blev det oxå. Jag är ju väldigt förtjust i färska blommor.
 
Hur fina är inte dessa kaffemuggar från Majas Cottage. Vill ha ett par stycken eller flera. Det hade varit underbart att starta dagen med att dricka kaffe ur dem med det fina och inspirerande budskapet och dessutom göra en insats för Cancerfonden.
 
 
Oj vad jag skrattade när jag såg denna bilden. Det är jag i ett nötskal om jag inte får mat.
 Nu ska jag träna och sen är det fullt fokus mot kvällens föelsdagsmiddag. Vi ses snart igen finingar.
Till top