marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Bubbelklubbens andra träff.

Allmänt Permalink0
Måndagmorgon igår och första dagen hemma efter semestern. Jag vaknade tidigt och kände fortfrande suget efter att gymma. Kylen gapade tom så jag tassade ut ur huset medan övriga familemedlemmar sov tungt och unnade mig en frukost på stan innan jag körde och tränade.
Det blev ett bra pass och kroppen svarade fint efter sol, bad, god mat & dryck. Efter avslutat pass hoppades jag på träningväk och ja, det har jag  idag, i precis hela överkroppen. Tanken var att jag skulle tränat bort den idag men Johan tog bilen och åkt för att spla golf tidigt i morse. Jag tog istället en PW ner till havet och idag var kroppen tung och ville egentligen inte alls samarbeta så det var nog bra att det inte blev något gym idag.
 
En cykeltur till mysig butik Linnéa uppe i Maria Park för lite presentinköp efter lunch blev en svalkande tur, herregud var varmt det var igår. Kvällen skulle nämligen spenderas hemma hos Cilla där vi skulle dricka bubbel och äta gott så en liten present till den fina värdinnan fick det allt bli.
  
Vi är fyra stycken "i styrelsen" som Jeppe uttryckte det och varje styrelsemedlem tar med sig en gäst, en ny gäst varje gång det beger sig. Igår hade jag Annelie som min sidekick och vi fick en förträffligt trevlig kväll med samtalsämnen som varierade mellan himmel och jord. Härligt!!  
Den här lilla godingen gömde sig i påsen till fina Cilla.
 
 Ett enkelt men vackert arrangerat fat i mitten på bordet och dessutom väldigt passande kvällen till ära, såklart ingen slump och värdinnan är glad i bubbel ser vi.
 Röda bubblor till välkomstdrink ihop med baconlindade dadlar. Salt & sött i en perfekt komination.
 Två supersmarriga fräscha sallader bjöds det på och ett gott grillat (inomhus) levain. Den du ser på bilden är med bläckfisk och den andra som jag missade att få på bild var en asiatisk variant med räkor och jordnötter.
Vid varje tillfälle provar vi tre sorter, en prosecco, en cava och en champagne. Igår var de tre väldigt nära varandra i både färg och smak så det var lite klurigt innan vi fick rätt på de olika flaskornas innehåll. 
Min underbara terrass i nattljus, här satt jag en stund och filosoferade över kvällen som varit, det finns mycket att tänka på och iband snurrar det till rejält i skallen. Skönt att sitta ensam och drömma sig bort i tystnaden....
Min lille korvis är hemma igen! Innan jag stängde ner för natten igår hittade jag honom snarkandes vid husses fötter. När vi varit på semester och Bob varit "hos sin andra familj" har han sovit hos lilla fröken T och vant sig vid det gissar jag. Här hemma sover han i hallen i sin transportbur och dit förpassades han även igår.
Nattsömnen är lite jobbig nu när det är så varmt så idag är jag rejält trött då det inte blev så många timmar inatt. Kaffe för att vakna imorse och nu ska jag se om jag kan hitta någon skugga att sova middag i. Ikväll kommer det gäster och tills dess vill jag vara pigg igen.
 
 Ha en fin tisdag, Vi hörs snart igen hoppas jag.
 
Till top