marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Vilken härlig fotbollsfeber det råder nu.

Allmänt Permalink0
I tisdags var jag och fick fyllt på mina fransar och så här fint blev det och så här glad blir man efteråt.
Lite glansig i ögonen efter att jag legat och blundat i en dryg timme medan Nathalie jobbade och fick fram ännu ett fint resultat som jag är nöjd med. Att ha fransar är "fab" speciellt på sommaren. Dyrt? Ja. Tar mycket tid? Ja, men än så länge är det värt det och sen får jag se hur jag gör till hösten ;-)
 
Nöjd och glad kom jag hem till färska blommor som Jonas, vår granne fått som prov på sitt jobb som inköpare. Ljuvligt och fantastiskt generöst att han delar med sig till oss. Igår kom han för övrigt med lime och två flaskor champagne, det senare är en historia som vi tar en annan gång för de flaskorna har ju inget med grönsaksinköpen att göra ;-)
 
Återigen, visst blir man glad av färg & färska blommor?
Efter min franspåfyllning blev det ett en välbehövlig promenad runt Pålsjöskog med min kompis Johan, ca 8 kilometer i strålande sol. Just nu är det intensiva dagar på jobb då flera av kollegorna är på semester medan våra kunder inte är det, anar ni situationen? Det gäller att hålla balansen nu mellan arbete och avkoppling så att axlarna inte åker upp till öronen och pulsen drar iväg. Visst ska man sköta sitt jobb och i slutändan är "det bara ett jobb" och "det är bara plast" meeeen det är svårt att lära en "duktig flicka" vad måttfullhet är.....
 
Pustar ut på soffan efter mina kilometer i skogen.
Torsdag och fotbollsfeber redan tidigt på morgonen, Tjoohoo!! Den gulblåa tröjan var nerpackad när jag åkte till jobb och det var bestämt att sluta en timme tidigare (som jag såklart jobbat in på morgonen) för att hinna till matchstart. Familjen skulle träffas på The Tivoli för att dela upplevelsen med likasinnade och för att få maximal stämning. Och det fick vi, herrejävlar vilken match!! Vi som var med -94 ja, det är lite samma känsla. Visst?
Johan & jag fick fint sällskap utav Ellen & Saga som båda spelar fotboll och som verkligen kan det här, det kändes som att de hade roligt och uppskattade att se matchen "på lokal" Det är som sagt annorlunda mot att sitta hemma i soffan.
I halvlek tog vi en paus ute i det fina vädret och hämtade frisk luft. Allas vår favorit Durmaz satt på bänken igår men vi hoppas på spel för hans del på tisdag.
Till bredden fullt. Nästa match mot Schweiz blir på tisdag klockan 16 och jag tror ta mig tusan att vi kommer tillbaka då för det var sååååå roligt och det är härligt med gemenskapen.
 Fotbollsfeber de luxe.
Full fart mot helgen nu, ikväll blir det både PW och styrketräning för min del. Helgen kommer att spenderas i Göteborg med fiiiina vänner, mycket mat, mycket skoj och väldigt lite träning. Vi maxar innan istället för att sen kunna njuta full ut, den berömda balansen ni vet ;-)
 
Ellen som har sommarlov ska åka till Citadellet med en kompis idag och bada och ikväll ska det tältas igen. Jag hade det på känn att de skulle få smak för det här med tältning, jag var precis likadan i den åldern.
 
 
Till top