marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Det gäller att leva här & nu!!

Allmänt Permalink1
Värmen gör att jag inte sitter vid datorn och lägger in bilder, så sorry för dålig uppdatering. Jag vill bara vara ute heeela tiden. Leva här & nu liksom.Här kommer dock en kort resumé och lite bilder från de senaste dagarna.
Bilderna från lördagens gourmetmiddag som jag för övrigt la mycket jobb på att dokumentera har jag genom att vara extremt klantig (en historia som jag inte tänker gå närmare in på ) råkat radera, Det räcker så, ok ;-) För övrigt en väldigt trevlig kväll med god mat, god dryck och gott sällskap som inleddes med en Champagne, Tattinger som var äldre än mig. Woop woop!!
Dagen efter var det Mors Dag och jag önskade mig Brunch, eller jag blev erbjuden brunch på krogen men jag ville hellre ha den hemma. Världens bästa kock och världens bästa altan gav de allra allra bästa förutsättningarna och det blev en god & härlig buffé med kallt bubbel till, såklart.
 
 
Det här kan jag rekommendera, äggröra & bacon på grillen! Grillbacon smaksatt med bla ingefära, oh shit så gott, och superbra textur på köttet. Bacon på riktigt liksom.
 
 
 
 
 
Ofokus på skärpan men jag måste bara visa min fina klänning. Jag är så glad att jag köpte denna, så glad att jag idag får en likadan fast i röd. Jag kände mig så kvinnlig och fin i den och ekonomiskt var den ett riktigt fynd.
Söndagkvällen fortsatte med firande utav mor men denna gången ihop med en annan skön morsa som behövde få sitta ner och njuta en stund. Jag rörde ihop en guacamole och plockade fram lite rester som blev en bra charkbricka. Helt klart njutbart.
 
Helgen försvann i ett nafs och det blev snabbt måndag, en måndag som Johan tillbringade i huvudstaden. Med sig hem till mig hade han den här fina tishan som jag bar på jobbet igår ihop med en tyllkjol och ett par palladiumskor. En outfit som jag kände mig fin i och väldigt nöjd med.
 
Woop Woop!! Tidig morgon på väg till jobbet. Kaffe & feelgoodkänsla i magen.
Efter ännu en varm dag igår där det uppmättes majrekorrord i Skåne blev det en promenad (inte PW) på stranden ihop med Johan och Disa. Ett härligt avslut på som sagt ännu en ljuvlig dag. Det lite ledsamma med den fina promenaden är att i natt kändes mina knä av så att jag fick linda dem. Lite bättre idag så ingen promenad idag utan cykel som är mycket skonsammare.
 
Ikväll blir det andra roligheter i det fiiiiina vädret ihop med vänner. Strandhäng på en filt och ett glas rosé ihop med lite mat och många (troligtvis/förhoppningsvis) goa skratt.
Njut dagen vänner, Lillördag och allt. Vi hörs snart igen.
 
 
 
 
#1 - - emma:

oj så mycket fint!

Svar: Tack Du 😊
Marie Rimmenstedt

Till top