marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Sushi, Burgare, Fka & Madamilen

Allmänt Permalink0
Hej där, Alltså vart tar tiden vägen.....
Här kommer en "bildbonanza" med inte så myckt text denna gången då mina timmar på dygnet just nu känns färre än genomsnittets. Eller så bara prioriterar jag annorlunda för tillfället. Mitt mål är i alla fall alltid att bloggen ska vara en lustfylld ventil och inte något som "ska pressas in"
Det har hänt massor sen sist och ibland får man gömma sig bakom talsättet att en bild säger mer än 1000 ord även om jag tycker att kombinationen med bild och text är den bästa. På onsdag morgon åker jag på ett par dagars semester och innan dess är det en hel del annat som ska/måste hinnas med. Nu kör vi....
 Mina veckor består i stora drag av jobb, träning och mat, ungefär i den prioriteringen och den gågna har varit rätt mycket så men kanske med lite x fokus på mat och inte på vardagsmaten då utan lite mer "vardagslyx"
 Måndagmorgon, enkel outfit med jeans, college tröja och sköna skor.
Lillördag och jag bjöd på spontanfika på jobbet då jag hittade Bownie i frysen som Ellen bakat. Fika är alltid uppskatta på min arbetsplats OCH, ja, vem gillar inte choklad.
Balansen ni vet. Äta och träna. Jag tränar för att kunna äta. Jag älskar mat men det vet ni väl vid det här laget.
 
 Tugg Burgers är ett nytt ställe i Helsingborg som öppnade för en vecka sen och i onsdags var vi där och testade. Goda burgare (men det finns INGET som slår Flippin Burgers i Stockholm vad det gäller burgare) fräck miljö, enkelt, avskalat och bra, Javisst , men inget som kommer att bli vårt nya stammisställe.
 Polkamilkshake till Ellen och Cola Zero för mig och Johan.
 
 Torsdagen behövde piffas upp och jag kände för färg, röd klänning och man blir på gott humör vilket smittar av sig på kollegor, kunder och omgivning. Om din kund känner att du ler genom luren så säjer du det där lilla x
 
Fredagen bjöd på leo och ny klänning som jag beställt på Ellos. Ellos har verkligen stramat upp sig och är ingen postorderkatalog längre. Kommer ni ihåg när den kom i lådan förr? Man kryssade allt man ville ha så att mamma inte skulle missa det och med lite tur beställde hon något av det jag kryssat. Beställningen skickades in via ett pappersformulär med post och sen var det bara att vänta. Ingen näthandel där inte. Myskväll med sushi och dottern på tu man hand då Johan var i Köpenhamn för att äta tacos på Sanchez. Bästa fredagsmyset.
 
 
Tidig lördagmorgon, soluppgång  och spännande saker skulle ske. Petra och jag skulle avverka madamilen, ett event som jag fått i födelsedagspresent utav henne i våras och nu var det äntligen dags. 
 
Vilken dag det blev. Efteråt kändes  det förutom att det var heeeelt fantastiskt lite som låten; Fader Abraham. Och dom åt & drack, och dom åt och drack, och dom..... Ja. Du fattar ;-)
Hursomhelst, det här gör jag gärna om. Väldigt gärna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, jisses vilket taberas. Ni ser själv och jag låter bildena tala för sig. Tio ställen avverkades och alla var bra även om en del stack ut mer än andra på olika sätt.
 
 
Måndagkväll och jag stupar snart i säng efter ett Cirkelfys pass som var lite tuffare än det brukar, tre varv istället för två. 45/15 intervaller mot 40/20 MEN jag lyfte tyngre i alla set än jag brukar och dessutom på alla tre varven. Jag känner mig stark OCH det driver mig framåt, framåt.
 
Idag hade jag sällskap utav både Fia och Lilleman som kämpade på som attans, grymma! Fias andra pass och Lillemans första. Jag hoppas att de både fortsätter att göra mig sällskap emellanåt trots att det kanske blev liiite väl tufft idag när/om man är ny på detta. Jag hoppas att de så småningom ska känna det jag känner. Endorfinerna, gemenskapen och peppen. Att känna hur man utvecklas och blir starkare både mentalt och rent fysiskt. Heja oss!!
 
För mig blir det som sagt en liten paus nu vad det gäller styrkan som jag under semestern kommer att byta ut mot promenader vid stranden istället. Hasta Lugo vänner. Ha en fin vecka så ses vi snart igen.
 
Till top