marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Skärtorsdag & väldigt varmt.

Allmänt Permalink0
Min kompis och vapendragare. Bob, jag & ett soligt (men skitigt) trädäck. Igår fanns det mycket jag borde gjort men som jag inte gjorde. 
Jag kände inte för det. Jag kände bara för att göra, ingenting! Nu är jag på många sätt inte en person som gör ingenting. Jag måste först göra allt innan jag kan göra ingenting. Hänger ni med? 
Ledig dag igår men klockan ringde 05:50 ändå, Johan skulle jobba.... 
Kaffe & soluppgång och när klockan var sju stod jag utomhus och städade & dammsög bilen. Halvåtta lämnade jag den på service och tog sen en promenad till Brödkultur för ljuvlig utomhusfrukost med Cilla och äntligen fick vi tillfälle att ses, det var alltför länge sedan. Promenad tillbaka och innan klockan var tio hade jag fått ihop 15 000 steg. Ett besök på Systembolaget, en runda med hunden, en maskin tvätt och lite annat, sen, efter det kunde jag göra ingenting. 
Solsken, solstol, solglasögon och en vattenflaska. Bikinipremiär, Sjukt oläckert. Alltså, första gången bikinin åker på för säsongen. Aj! Det gör ont i själen. Blek, väldigt blek och en kropp som är allmänt ovan vid att få klä av sig och exponeras i solskenet. Nåja, man måste börja någonstans och hemma är väl då bättre än på allmän plats gissar jag. 
Borde kanske torkat av möbler, planterat om och så men NEJ, eftermiddagen var till för ingenting och ingenting betydde i detta fallet även att dela en flaska Cava med Petra. 
Underbart! Varm sol & kallt i glaset. Två fina vänner på samma dag och dagen var inte slut.
Kvällen skulle tillbringas på Råå Vallar, Camping & friluftsliv.... 
Här skulle vår påskledighet officiellt invigas. Våra vänner från Göteborg är med husbil och ska tillbringa sin ledighet här i Skåne. Att bli bjuden till familjen B är alltid en ynnest och så även här under något enklare förhållande. 
Marie hade gjort så mysigt och fint. På liten yta hade hon lyckats med mer påskpynt än jag har i huset, stilfullt dessutom och inte det minsta "husvagnsstyle" 
God mat & dryck (såklart) Aperol inledde kvällen och det kan faktiskt vara en av mina favoritdrinkar, funkar såväl på After Ski som på After Beach. 
Fint dukat, alla glas i plast, men vackert och smakfullt trots det. Påskbuffe med sill, silltårta, ost, bröd, shakshukka och annat gott. Tiramisu (inte en middag utan något Italienskt) med jordgubbar till efterrätt, kaffe & godis. Tänk vad fint det kan bli. 
Jisses, vilken kväll. Jag älskar campinglivet. Långfredag idag, klockan är snart sju och en ny orörd dag ligger framför oss, Vi får se vad det innebär. 



Till top