marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Ellen har fyllt år, Det har firats och vi har övningskört.

Allmänt Permalink0
Nu var de ett tag sedan igen och det har hänt en del sen sist. Ellen har fyllt år, hon har börjat att övningsköra och hon har blivit vegetarian (nästan i alla fall, pesketarian)
Jag har börjat att träna med Kajsa och jag har gett bort en padellektion för att ev insprera till rörelse, en annan sorts rörelse än den man kanske brukar ägna sig åt.
De här sköna alsterna har Ellen gjort, Hon är verkligen duktig och det är ju ett fantastiskt sätt att få ge uttryck och att koppla av på. Att måla alltså. Ibland har man tur och får sätta upp några på väggen, som de här som sitter i gästrummet. Vissa ger hon tom bort eller målar på beställning.
Vardagsmat när den är som bäst, dvs det som kyl och skafferi erbjuder utan att vara ett recept eller en färdig rätt. Bönor och linser och grönsaker, kokosmjölk, chili och lite annat. Oftast blir det rackarns gott men går dessvärre inte alltid att återskapa för nästa gång innehåller kylen ngt annat. Bara att äta som det är eller tillsätt kolhydrater såsom ris, pasta eller bröd beroende på vart ditt behov ligger den aktuella dagen.
Oxå kom de då äntligen, Johans födelsedagspresent som han väntat så på.
 
Lillördag och festligheter som traditonen bjuder på den här adressen. Denna gången blev det ett par Japanska kroketter från Zeinas Kitchen med smarriga tillbehör. Ett Österrikiskt vitt vin till det blev en mycket bra kombination. Mycket grönt, det gillar jag. Att det blev massor över gjorde ju inget, så dagen efter blev det en variation till lunch. När man arbetar hemifrån är det extra viktigt att det finns färdig lunch, det finns inte tid att stå och laga där och då.
 
 
Oxå kom födelsedagen, Hennes födelsedag. Som hon längtat denna gången. Att fylla 16 innebär ju att man får övningsköra!!
Dessvärre kunde jag inte vara ledig detta året på Ellens födelsedag, för första gången på 16 år gick det inte. Jag jobbade i alla fall hemifrån den aktuella dagen så jag snodde undan lite order och offerter på morgonen medan hon tog sovmorgon. Johan åkte till bageriet, Vårt fina Brödkultur som vi har här i Laröd och köpte nybakat medan jag dukade lite extra fint dagen till ära. Mellan TEAMS möte innehållande bla LEAN lyckades vi få ihop en gofrulle med presentöppning. Efter det såg vi knappt röken av henne eftersom hon bla fick en ny telefon OCH det vet ju alla att den måste det ju fixas med omedelbart ;-)
 
 
Vid lunch var jag tvungen att byta hemmakontoret mot det riktiga kontoret, Tur att man bara har sju minuter till jobb men innan jag åkte la jag in den här godingen på kylning. DG Viticultors kan vara något av det godaste jag vet och jag minns tydligt när jag första gången för flera år sedan drack den på Juan Font i Göteborg och hur förtjust jag blev.
 
Det är en Cava gjord på 100 procent Pinot Noir och jag har numera alltid ett par flaskor i vinkylen.
 
Lite uppklätt eftersom det var födelsedag. Älskar kombinationen av skirt och grovt.
 
På kvällen vankades det utomhusfest och mat på Muurikkan. Med varma kläder och en skön inställning så går det mesta vägen. Det är faktiskt väldigt trevligt att vara utomhus än om vi mer eller mindre har blivit påtvingade det beteendet. En svensk är ju annars bara ute på sommaren.
 
Muurikkan och Sonos högtalarna är nog de attributen som gett mest "value for money" i vårt hus.
 
 
 
På söndagen när vi firat henne i dagarna två var det dax för min familj och mina vänner att inkasera sin Alla Hjärtans present från mig. De fick en timmes padel och jag hade lånat rack och bollar på jobb där vi har en stående timme i veckan varpå vi oxå har tillbehören. Innan dess hade vi ju såklart oxå varit ute en tur med den gröna skylten bak på bagageluckan och jag tror att alla var nöjda och glada när det blev söndagkväll.
 
Vad det gäller min egen träning så startade jag igår med att träna med Kajsa Bank (hennes företag heter Fitness in the Bank) Jag vann ju en månads PT lektioner. Allt finns i en App med videos till varje övnng och fem pass per vecka har vi kommit överens om, jag tycker det är jättespännande och superinspirerande. Framförallt är det en hel del nya övningar som jag inte gjort tidigare. Varje morgon vaknar jag till ett mail från Kajsa där dagens pass presenteras. Vilken start på dagen va?
Den här flaskan fick jag av min fina vän Petra och den ska det bli kul att testa. Måns Zelmerlöv har (som så många andra) satt sitt namn på en flaska men jag gillar Måns så det är OK annars är det rätt tröttsamt med alla dessa säljtricks som oftast inte är så bra utan just bara marknadsföring.
 
Tills vi ses nästa gång, Ha det så gott //Marie

Till top