marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Oj, vad det har hänt mycket sen sist.

Allmänt Permalink0
Onsdag & lillördag är nästintill heligt för mig. Att bryta veckan och hitta på festligheter är grejen. Jag är faktiskt väldigt duktig på festligheter (om jag får säga det själv) och hittar nästintill alltid en anledning att höja glamouren i vardagen. Onsdagar på min arbetsplats innebär i covidtider att min kollega och spegel, vi befinner oss på kontoret samtidigt i förhållande till distansarbete. Onsdagen är vår dag och vi har samma filosofi och glädje i att ses. Kan kanske tyckas banalt för vissa men vi uppskatar att klä upp oss lite x den enda dagen vi ses fysiskt och att stoppa tio minuter på eftermidagen för en gemensam fika. Det lilla ger så mycket och är så värdefullt för samarbetet.
Efter arbetets slut åkte jag förbi Laröd och hämtade upp min fina och högt uppskattade vän Petra för en middag på ett av våra favorithkak. Petra har arbetat hemifrån i ett år nu och har om möjligt ett ännu större behov än mig (jag är bara rastlös) av att byta miljö. Med det vill jag  ha sagt att hon inte var svårköpt när mitt sms om en middag på stan landade i hennes telefon. Härligt.
 
Vi drog till Regio, den Italienska som ni hört mig omnämna tidigare. Ett glas rött, lite god pasta och risotto samt en Tirsmisu att dela på som avslutning blev pecis den kvällen vi båda behövde. Glädjande att se en fullsatt restaurang i dessa tider, å andra sidan inte speciellt svårt att förstå med den menyn och den besättningen. Rätt person på rätt ställe är A och O (vad betyder A och O egentligen?)
Gå ALDRIG, på riktigt , ALDRIG ifrån Regio utan att ha ätít deras Tiramisu.
Dagen efter kom min kollega som utgår ifrån Norrköping till vårt kontor för vissa göromål som inte lämpade sig att utföra på distans. Han behövde hjälp med en sak och jag var snabbt framme och erbjöd mig då det var/är ngt som ligger nära min privata intressen och som jag kanske har en förhoppning om att få uteckla någongång, någonstans....
Vi får se hur detta blir nu och hur det ev blir sen men det inkluderar en kamera och något som har med uttryck att göra, och inspiration i bästa fall.
Ellen, alltså min Ellen. Hon är ta mig tusan fantastisk på så många sätt. Hon har en långt mycket skarpare hjärna än mig men hon har i alla fall ärvt kreativiteten och skapandet av mig och i torsdags kväll satte hon igång att göra fastlagsbullar, hon gjorde tom egen mandelmassa.
 
Efter fotbollsträningen var de klara att avnjutas vilket var för sent för mig med tanke på sockret, Jag är inte rädd för socker, absolut inte men precis som med koffein kan jag inte äta det för sent då det stör min nattsömn, det oxå. Suck! Men till fredagsfrulle, Halleluja. Kaffe och semla & fredagsklänning satte standarden för helgen. Ja, vi klär upp oss på fredagar, Casual friday är inget för oss på Carlssohn & Möller, Vi gör precis tvärtemot. I alla fall vissa utav oss...
Fredagen innehöll oxå veckans första träningpass då jag valt att vila kroppen några dagar.
Jag arbetar utifrån teorin att hitta balans i tillvaron. Balans mellan vila och att njuta utav livet. Jag började en gång i tiden att träna för att hålla hjärnar i fokus och efter ett par år när jag fick FAR (fysisk aktivitet på recept) så blev det ännu viktigare för mig att hålla mig i form och nu är det ett absolut måste för mig för att må bra. Må så bra som jag bara kan.
 
Jag är skyldig mig att ge mig de allra bästa förutsättningarna för att göra det. Visste du att när du blir utbränd så får din hjärna strokeliknade skador?
Huset med de blå dörrarna. Mitt i en kurva ute på landet. Nära Falkenberg, Långås, Stafsinge. Lis. Lis Mejeri. En sällan skådad pärla som du lätt missar om du inte lättar på gasen när du närmar  dig.
Att ha ynnesten att äta här är inte bara att äta, det är inte bara en middag, Det är ett event och en upplevelse och jag har med gårdagen inräknad haft förmånen attt få vara här hela tre gånger nu.
 
Jag missade dock när platserna släpptes denna gången men var snabb att sätta upp mig på reservlistan och förra söndagen knep jag en avbokning och fick två platser vilket jag superexalterad meddelade maken om som var helt ovetandes om detta. Svaret blev att han hade en utbildning med Svenska Fotbollsförbundet den aktuella dagen mellan 9:00-18:30. Jo, tjena. så mycket för den överraskningen. Hyggligt besviken blev jag, främst över bristen på kommunikation.
Hur som, Jag erbjöd min vän Johan att följa med mig och vem säger att man inte kan fira en Alla Hjärtansdag middag men en av sina bästa vänner? Vänskap är oxå kärlek.
Orka vad braaaaa det var. 
 
Det går knappt att beskriva, det ska upplevas. Bilderna på maten blev skit då jag missat att ta med den "riktiga kameran" och ju längre kvällen led så blev det mörkare i lokalen och bilderna avsevärt sämre. Oavsett, amazing på alla sätt och som slutklämmen på kvällen var det att man fick göra sin egen glass vid bordet. Det du!
Den här fantastiskt goda ölen går dessvärre inte att få tag på, den tappas endast för Lis Mejeri men Kvänum ska ha liknade så nu ska jag kolla upp hur jag kan lösa det och få dem hem på mitt bord.
 
 
 
Finväska och tyll kvällen till ära, Jag uppskattar verkligen att få klä upp mig och känna mig fin.
 
Home is were my heart belong.
Oj, Vad hände här? Vilken start på dagen. Kaffe, present & bubbel. Alla Hjärtans dag ändå va?
Någon hade kanske liiite dåligt samvete för att ha missat att införmera om SvFF...
Ellen och jag fick varsitt likadant armband från Edblad med ett hjärta på.
På förmiddagen genomförde jag ett Cirkefyspass med efterföljade promenad på stranden i Domsten. Efter dusch och ombyte packade jag med mig snacks och champagne oxå gick vi över gatan till Petra, dit jag  bjudit in oss då hon hade rätt solläge oxå satt vi ute ett par timmar. Ljuvligt.
 
Visst ja, min familj och mina vänner Johan & Petra fick alla en Alla Hjärtandag present utav mig. Jag gav bort det jag själv verkligen uppskattar, nämligen träning. Nästa söndag är de alla inbokade att spela Padel på min bekostnad. Schysst va? Tacksam för en superfin vecka och helg och att jag har så fina människor runtomkring mig. Njut söndagen vänner, Det som är kvar utav den.
 
Oj, jag höll på att glömma. Jag vann ikväll en månads speciellt för mig utformad träning av den PT som Ellen går till. En tävling tidigare utlyst på Instagram utav Kajsa, som för övrigt oxå är kopplad som fystränre till vår Fotbollsklubb, HIK. Huuuuur glad blir man inte då. Vet väldigt lite om upplägget i nuläget men är såklat superduper taggad på att få informtion om hur detta ska utformas.
 
 
                                                               //Marie
 






Till top