marie.r.blogg.se

Jag är jag, på mina villkor! Mitt i livet och min blogg är min dagbok och mitt fotoalbum. Alla fina bilder som blir till stöd för minnen, känslor och upplevelser finns här för mig och för er som vill. Många inlägg handlar om mat, familj, vänner och träning

Åse fifty & FAB.

Allmänt Permalink1

(null)
Som vi har firat den senaste veckan. Solen, lediga dagar, den kommande semestern och inte minst en blivande 50-åring som i fredags efter mycket hysch-hysch fick sin överraskningsfest som hennes Daniel hade styrt upp med bravur.
(null)

(null)
Jag njuter till fullo av dessa dagar och med en och en halv vecka kvar till semestern så maxar jag alla möjligheter jag kan och får för att redan nu skapa den känslan av ledighet och lata dagar. Frukost ute, lunch på stan eller stranden, kvällar med x timmar i solnedgången, kvällsdopp och bubbel och mer därtill. Skjuter lite försiktigt på sömnfönstret och unnar mig långa promenader och träning. Jag är mer än redo nästa fredag när jag loggar ut på ledighet.
(null)
Mitt Happy Place. Jag är lycklig varje dag jag får öppna upp sovrumsdörren mot denna vy.
(null)

(null)
Med sommarklänning och bara ben mot kontoret. Det är verkligen SÅ lätt att göra vardagen lite festligare om man bara anstränger sig en aning. En helt vanlig kvällsmat tex med grillad korv och tabbouleh lyfter med ett glas vitt och fin dukning.
(null)
Fredag och dagen för den stora festen. Jag hade på vinst och förlust klickat hem en byxdress från Zara. Och det blev vinst denna gången och jag kände mig verkligen fin i den och den kommer att användas vid fler festliga tillfällen framöver. Byxor som är 2/3 blir dessutom perfekt längd för mig och jag slipper att åka till sömmerskan för upplägg.
(null)

(null)

(null)

(null)
Jag tog inte många bilder men utsikten över Helsingborg från taket på Scandic Oceanhamnen lämnade absolut inget mer att önska. Vilken magiskt utsikt och JA, vi som bor vid havet, med havet är så otroligt bortskämda med detta att vi emellanåt behöver påminnas om vilken ynnest det är. På festen fanns det gäster som bor mitt i landet utan naturlig tillgång till havet som påminde mig om detta. Stort TACK för det 💛
(null)

(null)

(null)
Åse och hennes syster Samone, två vackra kvinnor i en del av en vacker familj.
(null)
Åses barn hade skrivit och framförde en sång till sin mamma inför alla gästerna uppe på taket. Det värmde inte minst mammahjärtat.
(null)
 Bar och dans och uppträde och mycket glädje, en festernas fest som jag är glad att jag fick vara en del utav. Jag träffade så många fina människor och hade så fina samtal blandat med asgarv och fuldans 💃
(null)
Med ömma fötter och ett varmt hjärta avslutades dagen någonstans mellan den och den nya som grydde. Efter ett nattmål med ett glatt gäng på Mc Donalds landade jag i min säng vid halvfyra och det var minsann flera år sedan det var sånt nattsudd men
JISSES vad det var värt det. Flera av oss hade egentligen planer på nattklubb men efter maten gick luften liksom ur oss alla efter denna långa och härliga dag ❤️
(null)
Utsikten från taket och utsikten på vår terrass. Jag sov mellan två och tre timmar och vaknade som alltid alldeles för tidigt. Vid sjutiden gav jag upp och gick upp och startade igång tvättmaskinen. 
Kände mig lite som Askungen, från glamouren och rakt in i vardagen igen. Men, i strålande solsken till skillnad mot kvällen innan så jag bestämde att jag körde lite Carpe Diem oxå fick det bli som det blev.
(null)
Frukost i ensamhet då resten av familjen sov tills det nästan var lunch vilket i en 18-årings värld benämns som semi tidigt. Jag somnade nämligen till ett sms från dottern med uppmaningen att vi inte skulle väcka dem (hon och pojkvännen) när vi kom hem eftersom de skulle upp semi tidigt 🤣
(null)
Sol och bikini och kaffe med lyxen av ett wienerbröd som jag hittade i frysen blev en lugn och fin start medan tvätten torkade i solen.
(null)

(null)
Sommarpresent från mig och Swedish Match iform av deras senaste "small batch" till Johan och Petra. Smak av Nubbe. (null) 
Bok och vatten och vila till mig under eftermiddagen innan vi till slut kände oss tvungna att fixa ihop någon form av middag. Take Away eller kylskåpsrens var de alternativ som stod att erbjuda. Johan tände grillen och jag rensade kylen på lite olika sorters kål som jag sen moffade ihop med Jennie Walldens smashed gurksallad, cashewnötter och x koriander. Blev riktigt gott.
(null)

(null)
Kvällen bjöd sen på regn men då låg vi redan i soffan och slötittade på någon serie. 
Visst är det en speciell doft förknippat med barndomens somrar som uppstår i ett sommarregn? Natten till söndag tog jag igen förlorad sömn och sov hela 8,5 timmar. 
(null)
Energin det gav resulterade i först en timmes promenad och sen ett pass med styrkeintervaller. Min träning är och har varit lite annorlunda de senaste månaderna och det beror ju till största del av att jag surar på gymmet jag går på då jag anser att de inte sköter det och delvis på att jag har svårt att gå in när det är så fint väder. Den lilla tid som blir kvar mellan jobb och läggdags spenderar jag helst i utomhusmiljö.
(null)
Om en dryg vecka går jag på semester och då blir det gym igen. Tills vidare tränar jag mycket i intervall och tabata format. Lägre vikter och fler och intensivare repitioner. 
På gymmet kommer jag att kunna utöka med tyngre vikter vilket jag ser fram emot 💪
Som det är nu så blir det 4-5 pass i veckan och en timmes promenad varje dag. Nästan varje dag året runt är jag ute och går och det är mest för min hjärna ska hålla sig lugn. Promenader är bra återhämtning och samtidigt meditativt. I like it och mår bra utav det, något jag lärt mig den hårda vägen.
(null)
En ny vecka har startat och den är fullproppad med härligheter. Vi hörs om dem. Var rädd om Dig och gör det Du vill och mår bra av.

Puss & Kram ❤️







#1 - - Åse :

Så himla fint att du firade med mig och oss ♥️ vi ses snart igen! 🥰

Till top